tegning til en simpel bilgrav i carporten...

er der nogle der har et link til en simpel tegning til en bilgrav.....?????
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
OH FY OH FØJ !
Sådan en må du slet ikke have, men du må godt have en "kartoffel kælder" Der kan vel ikke være ret meget andet end at grave et passende hul, bygge vægene op i funda blokke. Det er så vældig smart samtidig at kloarkere i bunden og montere en udsugning fra bunden, så du ikke ligger besvumset i bunden p.g.a. kulilte
.. og husk at armere siderne, så de ikke skrider ned over dig. hvis du ikke vil lave kloak, så sørg for en dykpumpe, for der vil altså rende vand til i mængder!

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Og husk også lige at hvis du har et afløb i en grav skal der være en "oljefælde" på dit kloaksystem for at det er lovligt
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
inden du begynder at lave en grav så tænk på om du også vil have el og luft derned
det bør du planlægge .
der er ikke noget mere ireterende end at der ligger slanger og ledninger over alt

så i den ene ende af graven kan du som forslået grave en nika tønde ned
og indstøbe et rør der har 3 eller flere forgreninger

røret går fra det ene hjørne af karportens overflade og indstøbt ned i graven
en forbindes til tønden under gulvet og deri kan slange og ledning til dyk pumpen trækkes i og op
50 - 60 cm oppe kan man sætte en forgrening sættes og der i kan ex.vis være luft
20 cm fra over kanten kan du placere et el udtag

min kartoffel kælder var 1 mrt bred og 4.5 lang og 1,70 dyb med (hævet) gulv
der var også nedstøbt en vinkel profil /kant så man kunne ligge brædder i
til børne/kone sikring
garage gulv med epoxy og med sand i

mvh snogen

det var en del af planen .....såda da

Et par ting til overvejelse.
Hvis der en dag står en bil oven over din kartoffelkælder, der er lig med eller længere end din kælder og der går ild i evt. spildt benzin m.m., og det gør der ALTID på et tidspunkt, hvordan vil du så komme hurtigt op?
Jeg kender 2 mand, der er delvis invalidepensionister, som følge af, at de i kampens hede er skvattet ned i en sådan kartoffelkælder.
Børn og andet kravl har en udtalt evne til at dumpe ned i sådanne indretninger.
Læs de øvrige råd her meget grundigt. Hvis du vil rode med bil, ville jeg i dit sted undersøge meget heftigt, at montere en lift i stedet for, men så kan du jo ikke opbevare kartofler

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
tak for det råd....skal bare lige have skiftet olie på bilen. Hvilken lift tænker du på?   skal jo bare have løftet bilen så jeg kan komme ind under den....
Du kan jo købe et par opkørsels ramper et par bukke og en solid donkraft. Det er både billigere og nemmere. Og så er der ingen der skvatter ned i kartoffelkælderen
http://www.jemaautolifte.dk/?da/tilbud

Men jeg ville i Dit sted slet intet gøre.
Det vil være meget, meget, meget billigere for dig at køre hen til en mekaniker og få skiftet den sjat olie, frem for at begynde at skyde gråspurve med kanoner!!

Med venlig hilsen
ktm

 

der er fordele og ulæmper ved alt ting

en grav kan blive din, eller dine nermestes grav
ramper og donkrafte kan også tippe og dermed også lave fatal skade på dig selv eller køretøjet

selv er jeg også til lift og har stor respekt for en sådan, da jeg har set en obel captain vældte ned fra en stenhøj
2 søjle lift ,

men ligefrem og skulle til og kører på værksted for at skifte olie ahhhh vel ....... :-)
så skulle jeg på værksted hver 3 md for st skifte olie til noget der ligner 800 for olie og en timeløn på 650 + moms
ved den lokale

mvh snogen

det var en del af planen .....såda da

Arrgghh Snogen!!
Nu må du lige klappe hesten en gang. Fordi en eller anden klaphat har sat en Opel forkert på liften, eller liften har været defekt, kan du da ikke dømme autolifte ude.
Hvor mange mekanikere regner du med, bliver dræbt i timen rundt omkring på værkstederne?

Hvis det eneste jeg skulle bruge en grav til, var at skifte olie, ville jeg ikke investere disse mange tusinde kroner i projektet og så have de gener der er ved begge løsninger. Så bliver det langt billigere at betale sig fra den halve times arbejde. I 9440 er der med garanti en mekaniker, der ikke tager 650 + moms i timen!!
Det er der i hvert fald her i pastoratet.

Jeg har lifte, 2 og 4søjlede, og har endnu ikke tabt en bil, og jeg bruger dem også til meget mere end blot at skifte olie.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også