Udvendig isolering

-jeg står overfor en udvendig isolering af gasbetonhus. Jeg har fået et tilbud på scalflex system, men jeg syntes det koster mange penge, set i forhold til feks rockwool pladebats. Mit spørgsmål går på, om jeg kan bruge pladebats ?

100% klamp

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ved jeg ikke.
Men den slags isolering er jo systemer som du selv nævner.
Garantien ryger jo nok såfremt du ikke følger opskriften.
men du kan jo indhente et tilbud fra Rockwool på deres system og se om det er billigere.
Hej

Tror ikke du kan pudse på almindelige pladebats som du kan på det andet.
Men så kan du jo "bare" lave en skal med plads til alm. isolering på dit
hus som så skal beklædes med et eller andet.
Jeg udersøgte begge dele synes nemlig også Skalflex lyder dyrt, men
da det endelige regnestykke var gjordt op ville det koste næsten
det samme. Dog var Skalflex ca 10% dyrere.
jeg valgte den billige nemme og ikke så gode løsning at isolere
indvendig, da jeg alligevel skulle lave indervægge.

Hilsen Jan
Har ikke noget erfaring med udvendig isolering, men kan du huske for ca. 6 år siden blev der bygget en stor biograf i Odense, hvor det var betonvægge med udvendig isolering og direkte sprøjte puds som blev glattet ud.
Tak for jeres svar
Tror jeg køber hele scalflex systemet.

100% klamp

Hej

Skalflex bruger facadebatts fra Paroc, du kan købe både Paroc, Rockwool og Isover facadebatts i Polen til under halv pris (fabrikkerne ligger jo dernede). Klæbe/armeringsmørtel, slutpuds, pudseprofiler, dybler mm. er også langt billigere dernede - taler af erfaring da jeg lige har isoleret ca. 100 m2 facade på mit gasbetonhus.
Atlas er en stor polsk producent af klæbemørtel og tilbehør - priserne er ca. 1/3 af hvad det koster her.

Så hvis du vil spare mange penge, så er det bare at bruge et par aftener på nettet sammen med google translator eller find nogle polske håndværkere til at hjælp dig.

Jeg købte gennem en shipping agent i Gdansk som jeg kender, men der findes adskillige internet byggemarkeder - udfordringen er at finde nogle medarbejdere dernede som taler engelsk.

Her et eksempel: http://sklep.matbud.pl/

Jeg fik DSV til at hente hele molevitten - 3 tons og adskillige kubikmeter isolering for ca. 6000,-

Hvis ikke du har mod på dette - så prøv evt. hefa facade i Århus, de er nok lidt billigere end andre her i svinedyre DK.
Du kan også prøve i Tyskland f.eks. www.bausep.de du sparer noget, men priserne er absolut bedst i Polen.

Mvh
Henrik.A

 

Annonce
Skrevet af badedyr på 12 apr 2011 22:01
Hej

Tror ikke du kan pudse på almindelige pladebats som du kan på det andet.
Men så kan du jo "bare" lave en skal med plads til alm. isolering på dit
hus som så skal beklædes med et eller andet.
Jeg udersøgte begge dele synes nemlig også Skalflex lyder dyrt, men
da det endelige regnestykke var gjordt op ville det koste næsten
det samme. Dog var Skalflex ca 10% dyrere.
jeg valgte den billige nemme og ikke så gode løsning at isolere
indvendig, da jeg alligevel skulle lave indervægge.

Hilsen Jan


Kan alm. pladebats godt tåle at være ude?? Forstået på den måde, at man "blot" beklæder det med træ yderst??

 

Christian

Ja, hvis de sidder i en tæt konstruktion er der ingen problemer i at benytte alm. pladebats udvendigt på sit hus.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis