blandingsbatteri

Hej alle

jeg ved ikke om det her er det rigtige sted at poste mit problem, men det lyder således.

Min kærestes bad er meget underligt. Når der tændes for vandet kan der gå helt op til 5 minutter før vandet bliver lunkent, og yderligere 5 minutter inden vandet bliver varmt. Jeg går ud fra at det er et problem med blandingsbatteriet, da det er helt kalket til (det er ikke længere muligt at styre temperaturen). Desuden er trykket meget lavt.

Lejligheden ligger i stuen, og ud fra håndvasken og køkkenet kommer der let varmt vand.

Hvilke muligheder har jeg her?

Kan jeg afmontere det nuværende blandingsbatteri og bare nedsænke det i noget eddike, eller skal jeg ud og investere i et nyt blandingsbatteri ?

I så fald, hvilket værktøj kan jeg forvente at bruge
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok smartest at udskifte blandnings batteriet, det lyder som om at thermostaten er gået. Nu er de ikke så dyre længere så det fixer du nemt, men du skal have lukket for hovedhanen til vandet både det varme og det kolde. Værktøj en skiftenøgle og en rørtang så skulle du kunne skifte. Men husk at der skal pakgarn og pasta på gevindet, eller muligvis pakninger.
Vores bruseblandingsbatteri, kan finde på noget lignende.
Her hjælper det, at dreje temperaturindstildnings-knappen gentagne gange fra yderpunkt til yderpunkt.
Tryk en evt skoldningssikring ind, så du får den fulde bevægelse.

Det virker på vores, så måske du kan bruge ideen, den er nemt udført.

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis