Black Bull Proff

Jeg var en smut i XL efter en Bosch PEX 420AE.
De havde desværre kun 125mm. modellen hjemme, men han kunne tilbyde mig en Black Bull Proff sliber, med 125/150mm. udskiftelig slibefod.

Maskinen virker da egentligt ret OK bygget, og umiddelbart de 500.- værd, som de forlanger for den... Men VIRKER den?
Det kan jo sagtens være samme motor og lejer som i det helt billige skrammel, der bare er pakket lidt flottere ind i en såkaldt "Proff" udgave.

Nogle erfaringer?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://shop.xl-byg.dk/produkter/elvaerktoej/elvaerktoej_230v/excentersliber_230v/black_bull_460w_125150mm_excentersliber_230v.htm
det er helt samme kvalitet som powercraft og lig.maskiner som de sælger til 250 kr alle andre steder
den holder ikke til ret meget , og kan sikkert heller ikke trække slibesålen
Jeg købte for en del år siden, en ø125mm excentersliber i Aldi, det er en fin kvalitet, der trækker det man byder den. bruger tit ø150mm sandpapir på den, da det er det jeg har, hvis jeg ikke klipper dem ned.
Så billige maskiner, kan man være heldige med.

Jeg har også en  Bosch PEX med 150 mm skive, udover den større skiver, er der ikke nævneværdig forskel.

Jeg kender ikke Black pull proff

Jeg har tilgengæld prøvet en Black pull hånd rundsav, af de helt billige, den var faktis så dårlig, at den var uanvendelig.

mvh jens
det kan godt være det er samme indmad i maskinen som du nævner.
men de har sparet på lejerne og bruger i stedet Z608. kugleleje
og bøsninger.!!! (black pull).!

som proff maskine. skal det være de blå bosch. makita. hitachi. og med videre.!
Jeg er nu også selv noget skeptisk overfor mærket, derfor jeg ville høre hvad andre har af erfaringer

Og det er nu ikke fordi jeg har brug for en prof. maskine, det er bare dét de har valg at kalde serien der er gjort lidt mere ud af.
Annonce
Der skulle vel ikke være nogen der har spottet et godt tilbud, på et af de bedre mærker?
selv om maskinen kommer frem fra gemmerne et par gange om året.
er det en fordel at have en god maskine der virker hværgang der skal bruges.
og hulder til lang standtid.!

men du kan prøve ar google efter de maskiner du søger efter.
af de kende mærker. på tilbud.
og undgå billige af slagsen.!
Jeg har faktisk allerede været omkring en del online shops, og alle ugens tilbudsaviser igennem, uden held. Men der kunne jo være én jeg havde overset
Der er ikke så tit, der er tilbud på 150 mm modellerne.

Nok ikke så aktuelt, men den her er nok en af de bedste, og mest effektive excenterslibere.
www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoej...50feqplus/
Excentersliber RO150FEQ plus (39332351)

Min billige Aldi maskine har aldrig svigtet.
Derimod har min Bosch, sprungen tandremmen en gang. (der sidder en lille tandrem inde i maskinen, dog kostede den kun 40 kr)
Og nu er den begyndt at larme lidt i et leje, eller hvad det nu er.

mvh jens
Var der nu et godt tilbud på en 125mm. kunne jeg nok nøjes. Der er, som du selv siger, langt imellem 150mm. modellerne.

Og Festool er udelukket. Mit behov er vist ikke stort nok, til at forsvare en maskine i den prisklasse!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis