Sonos lydanlæg

Hej alle sammen,

Jeg står og skal investere i et nyt lydanlæg.

Jeg har hørt flere gode ting om Sonos. Er det noget du har erfaring med eller er der andre lydanlæg du kan anbefale?

For mig er det vigtigt at have alt min musik liggende på en harddisk, så jeg slipper for at skulle købe cder, som alligevel bare komme til at ligge og rode. Derudover vil jeg gerne undgå at have alt min musik liggende på min computer, så den bliver nødt til at være tændt hele døgnet. Sonos skulle kunne klare det, men ved ikke om der findes andre og bedre lyd-systemer?

Tak for hjælpen!

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har aldrig hørt om Sonos, mener du ikke Sony ?
Ja det kan jeg godt se, og så lærte jeg lige noget nyt
Jeg har sådan en CD afspiller med plads til 200 CD-er, fra Sony. Jeg bruger den egentlig ikke mere, men det er nok fordi jeg ikke høre så meget musik.
Hej

Har desværre ikke personlig erfaring med det, men det jeg har set at
det kan og det jeg har læst, så synes jeg det er lækkert
Og meget fleksibelt men desværre også rimeligt dyrt( synes jeg)
Men kik ind i din lokale HI-FI klub de har det og kan også fortælle
om det.

Hilsen Jan
Sonos kan kun købes i HIFI-klubben, der har importen af det her i DK. Det kan også købes på nettet i england.

Med Sonos kan du streame (afspille) lyden fra din musiksamling, der f.eks. ligger på en netværksharddisk (NAS). Du kan endvidere afspille mere end 30.000 radiostationer fra hele verden, herunder alle de danske. Der er flere musikservices, du kan afspille på den - dvs få adgang til gigantiske musiksamlinger, men det er abonnement-baseret.

HIFI-Klubben : http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/sonos/

Sonos fås i flere "modeller" - f.eks.:

Sonos S5 - der er en standalone afspiller (velegnet til køkken, værelse, kontor mv). Den har indbygget forstærker og højttalere.
Sonos ZP90 - der er ekskl. forstærker og derfor skal tilkobles en forstærker (forstærker med højttalere)
Sonos ZP120 - der er med indbygget forstærker og skal tilkobles højttalere.

Du fjernstyrer det hele fra Sonos egen fjernbetjening (dyrt tilkøb), en Ipad/Iphone/Ipod, en smartphone baseret på Android eller direkte via en pc.

En af dine Sonos enhender skal være koblet på dit netværk via netværkskabel. De andre kommunikeret trådløst med den kabelforbundne. Man kan undgå kabelforbindelsen, ved at købe en Zonebridge, men så skal den være kabelforbundet med dit netværk.

Enhederne kan spille hvert sit musik eller synrkoniseres til at spille det samme på en gang.

Designet af enhederne er meget elegant og har stor WAF-faktor (Wife Acceptance Factor - "godkendt af konen"). Nok ikke underligt, da det er designet af udbrydere fra Apple.

Sonos største konkurrent i dette segment er Logitechs Squeezebox produkter. Men Sonos er meget mere brugervenligt, både at sætte op, og at bruge. Men også dyrere, desværre.

Har selv en Sonos ZP120 i stuen og en S5 i køkkenet.
Hej Henrik,

Mange tak for dit lange og meget brugbare indlæg! - det var lige sådan ét jeg havde brug for.

Jeg må ned i den nærmeste HIFI-klubben butik og hører systemet i brug.

Endnu engang tak for din hjælp!

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis