Nem træterrasse. Kan det lade sig gøre....

Hej

Jeg har en mindre og ujævn fliseterrasse jeg vil ha' gjort større. Og jeg vil gerne ha ' træ. Og det må gerne være billigt. Levetiden behøver ikke at være i flere ti-år. Størrelse godt 20m2.

Min ide er at benytte træfliser der kan klikkes sammen. For at få et plant underlag til fliserne tænkte jeg at bruge Rionet der blev vatret op, med understøtning af eksisterende fliser og fæstet til mur. Terrassen vil på den måde blive flydende, men jeg vil fiksere yderkanten af terrassen med nogle stolper, der bliver banket ned i plænen.

Detsværre ligger min have således at alt skal igennem huset for at komme om i haven. Derfor har jeg kigget efter en nem håndterbar løsning, men spørgsmålet er om det vil kunne lade sig gøre.

Forårshilsner  Popeye

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det bliver væsentlig dyre, at bruge trykimprenerede terassebræder, på strøer.
Men så får du også en stabil og fin terasse..

mvh jens
Din ide er slet ikke så tosset. Men meget afhænger jo af hvor langt du vil få mellem de udlagte fliser. Jeg tror at hver træflise skal være understøttet i hver hjørne af en betonglise.

Og som je_ns siger så er terrassebrædder på strøer næsten lige så billigt. Terrassebrædder 28x120mm kan købes til 10 kr/meter

Det er rigtigt at jeg nok kan gøre det til cirka samme pris med træstrøer og planker,hvis ikke det var fordi jeg har mulighed for at få en del træfliser billigt. Men jeg tænkte at et rionet i måske 8mm tykkelse havde tilpas stivhed med den rette understøttelse, og arbejdsgangen ville være lidt hurtigere.  Er det helt i hegnet?  Er der nogen der har erfaring med rionet.

Popeye

Du bliver ihvertfald nød til at afprøve systemet først.
Smid nogle fliser, af begge slags, på cyklen og kør hen i tømmerhandlen og se om det dur.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis