benzin filter

Er der nogen som kan fortælle mig hvor benzinfiltret sidder på en mazda 6 2.0 comfort fra 2003

curd
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre du selv eller den tidligere ejer har monteret et bezinfilter, er der ikke et benzin filter !
Hold da op, har Mazda indsprøjnings motorer, det næste du fortæller mig er vel at den ikke skal startes med håndsving.
Skrevet af Håndværkeren på 02 apr 2011 00:47
Hold da op, har Mazda indsprøjnings motorer, det næste du fortæller mig er vel at den ikke skal startes med håndsving.

Til Håndværker!

Jeg troede også ligesom Polobjørn, at Mazdaen havde indsprøjtningsmotor. Jeg kan forstå på dit svar, at jeg tager fejl. Det er  nok fordi, der er indsprøjtningsmotor på min bil, at jeg mente, når der er katalysator på bilen, skal den have indsrøjtningsmotor.
Møjn, møjn.


 



 


fase
Så vidt mig bekendt skal alle nyere biler være udstyret med katalysator, uanset om det er Benzin eller Diesel. Det har ikke noget at gøre med om den har indsprøjnings motor.
Skrevet af Håndværkeren på 03 apr 2011 12:06
Så vidt mig bekendt skal alle nyere biler være udstyret med katalysator, uanset om det er Benzin eller Diesel. Det har ikke noget at gøre med om den har indsprøjnings motor.


Til Håndværkeren!

Jeg troede bare, at det var sådan, at når bilen var forsynet med katalysator, var den også med indsprøjtning; men jeg kan forstå, at det er forkert af den grund, at det ikke har fobindelse med hinanden.


 


fase
Så vidt jeg ved sidder katalysatoren i udstødnings systemet, for at nedbringe de giftige gasarter der kommer den vej ud.
Men du har så ikke bil kan jeg forstå ?

Det er 99,9999 % af alle katalysatorbiler der har indsprøjtning!!!!

Kun nogle få  (Bla. Lada, hvis jeg husker rigtigt.)prøvede i begyndelsen af 90'erne at kombinere en karburator med katalysatot.

Diselmotore har jo alle en form for indsprøjtning.

mvh jens

Skrevet af Håndværkeren på 03 apr 2011 13:43
Så vidt jeg ved sidder katalysatoren i udstødnings systemet, for at nedbringe de giftige gasarter der kommer den vej ud.
Men du har så ikke bil kan jeg forstå ?

Det er 99,9999 % af alle katalysatorbiler der har indsprøjtning!!!!

Kun nogle få (Bla. Lada, hvis jeg husker rigtigt.)prøvede i begyndelsen af 90'erne at kombinere en karburator med katalysatot.
Diselmotorer har jo alle en form for indsprøjtning.

mvh jens


Til Håndværker!
Du bringer mig selv til at komme med mit indlæg ved at påstå, at indsprøjtning og katalysator ikke har noget med hinanden at gøre. Det hænger i allerhøjeste grad sammen, for såfremt det ikke var muligt at styre benzinmængden rimelig præcis, kunne det ikke lade sig gøre at få katalysatoren til at virke. Så din påstand i et tidligere indlæg om, at insprøjtning og katalysator intet har med hinanden at gøre, er ikke rigtig. Det er fuldstændig rigtigt at katalysatoren sidder udstødningssystemet, hvor den bl. a. skal medvirke til at omdanne NOx til vanddampe. Og jeg har bil, hvis en Seat kan kaldes en bil.

Til Jens!

Det er rigtigt at Lada prøvede med en elektronisk reguleret karburator, men det kom vistnok aldrig til at virke rigtig godt.

Mit indlæg er affødt af at Håndværker tit skyder med spredehagl og udtaler sig uanset om han har viden om tingene eller ej. Det er sikkert gjort i bedste menig. Dermed være ikke sagt at jeg altid rammer plet, men jeg prøver at begrændse mine fejludtalelser.


 

 



 

 


 


fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis