re-etablering af gulvspånplader på repos

Hej

Turen er kommet til 1.salen i vores hus og i den forbindelse er der en del mærkelige løsninger (valgt af den tidligere ejer) jeg er nødt til at rette op på.

Udover en skillevæg der var så skæv at jeg troede den var gået løs og var ved at vælte  er jeg gået i gang med reposet. Den tidligere ejer var meget stolt af hans lakerede bøgegulv på reposet, jeg undlod at kommentere det. For at lægge det har han fjernet de originalt monterede gulvspånplader ved at save dem op rundt langs kanten af reposet.

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg lægger dem igen? Det er umiddelbart ikke muligt at "samle" dem med de eksisterende plader og spørgsmålet hvor stort et problem dette er så længe jeg sørger for at det nye gulv er i samme højde som det eksisterende og ellers er ret .

Og er proceduren ikke følgende:

Gulvpladerne limes i fer og not inden montering ligesom de limes på strøerne. Herefter fastgøres de med skruer med gevind hele vejen så de ikke knirker?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En repos
2 reposer
Reposen
:o)

Men bortset fra det så forstår jeg ikke rigtig hvad du har gang i.
Er det trappehullet du er ved at lukke?
hpox: det kan jeg godt forstå - det er også lidt svært at forklare. Jeg prøver igen:

Huset er "født" med gulvspånplader på hele første salen (udover trappehullet). Den tidligere ejer har så fjernet pladerne oppe foran trappen og istedet lagt et bøge-parketgulv der ikke har samme højde som gulvspånpladerne. Da jeg skal have lagt nyt gulv på hele 1.salen og det gerne skulle være sammenhængende er jeg derfor nødt til at fjerne bøgegulvet og istedet lægge gulvspånplader.... Problemet er så at få det flette ind i det eksisterende gulv, hvilket ikke umiddelbart er muligt uden at skulle pille det meste af gulvet op...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis