Billig vægmaling?

Jeg skal i gang med at pensle stort set et helt hus, så malingen må hverken koste en hel eller en halv bondegård pr. liter!

Jeg har glans 5 i tankerne, da jeg ikke kan lide reflekterende vægge. I køkkenet for den dog nok en glans 10.

Den helt billige til 100.- for 10-12 liter springer jeg over, så hvad er det bedste køb i "den billige ende"?

Jeg har kig på følgende:
Droppen fra Haralnyborg: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...=4304&n=10
"no name" 10l spand eller Color Swing fra Bauhaus: http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_130111-DK.htm#/17/
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har dårlig erfaring, med det fra harald nyborg, det dækker usansynlig dårligt, og skal have en del lag, efterfølgende er det ikke muligt at rengøre de malede flader.

Køb noget ortenlig maling, jeg bruger nu kun Flügger, det god kvalitet, og der er god rabat at hente.

Mener det er Bilka, der har en nogenlunde kvalitet, til en ok pris....

mvh jens

Glem Flügger. tjaah nogle kan nok hente en god rabat. Men på hvad. En syg høj pris for...... Flügger laver langtfra den bedste maling. Flütex 5 VAR god for 12-14 år siden. indtil den blev lavet om. Kig efter en B & J forhandler/shop på nettet(billigst)
Beckers er nu heller ikke ringe.

Det professionelle malerarbejde kræver viden !

Malerfirmaet Nicolaj Larsen   Facebook

 

Jeg har heller ikke brug for at vaske/aftørre væggene, så det er mig sådan set ligegyldigt.
Og det er knap 200m2 hus jeg skal igennem, så de der "mærkevare produkter" er udelukket. 30kr/l er absolut max.

BILKA avisen har jeg faktisk allerede kigget i, men der er desværre kun et godt tilbud på glans 10. Men man kunne selvfølgelig være flabet og køre der ud, og bede om et lignende tilbud på glans 5.
Skrevet af Nicolaj Larsen på 30 mar 2011 21:10
Glem Flügger. tjaah nogle kan nok hente en god rabat. Men på hvad. En syg høj pris for...... Flügger laver langtfra den bedste maling. Flütex 5 VAR god for 12-14 år siden. indtil den blev lavet om. Kig efter en B & J forhandler/shop på nettet(billigst)
Beckers er nu heller ikke ringe.

339.- for 9L, hos malerlager.dk
Det er jo til at overkomme

Så mangler jeg bare et sted i Aalborg, der vil sælge mig nogle spande til en god pris?
Evt. samme sted, hvor herren her har købt sit! http://dindebat.dk/sporge-jorgen/119851-god-billig-maling-2.html

25kr./L!
Annonce
Du skulle tage og kigge på hvor billigt du kan male en kvadratmeter frem for prisen på en litter maling. de forskellige malinger rækker ikke lige langt. langt fra.

Jacob
Enig med Jacob Antenne, - det er prisen for færdigmalet kvm væg, som er interessant - ikke liter-prisen.
Du kan købe billig Stabile-maling i Jem&fix, til gengæld skal du male 4-8 gange inden det dækker, og ordentligt bliver det alligevel aldrig, - eller du kan købe bedre maling og det dækker efter 2 gange og skulle det blive nødendigt at vaske en plet af igen, fordi lille peter har sat en sort hånd på væggen, så kan du også det.

Iøvrigt er en glans 10 maling ikke særlig blank, og er fin til stuer og værelser, - personligt ville jeg vælge Bilka's, tror det en af de billigste pr kvm færdigmalet væg. Har selv hidtil kun brugt Flugger's og mener bestemt det er rigtig god kvalitet, men når Bilka´s kan fåes for meget mindre, så vil jeg nok fremover vælge den. Jeg mister jo så den gode service og rådgivning fra Flugger, men man kan jo ikke få alt, desværre.
4 - 8 gange med Stabile er nok en lettere overdrivelse :-) - men de dyrere dækker da bedre.

Prøv at læse denne test i Tænk - en detaljeret test skal man så betale for ( 30 kr. )

http://taenk.dk/test/maling-v%C3%A6g/testkonklusioner-maling

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også