for lang en dørkarm

jeg har dummet mig og har købt en swedoor dørkarm med et dørmål på 204cm og har efterfølgene fundet ud af at resten af dørene i vores hus er 200cm, og madamsen vil så have en dørene er bare nogenlunde ens, så nu har jeg så måtte bestille en dør på 200cm. Det er også en swedoor...Mit spørgsmål er så om jeg bare kan save 2cm af karmen i hver ende for at få den ned på de 200cm i dørmål eller er det 4cm i toppen eller bunden? døren skal jo gerne passe med de hængsler og låseblik som sidder i karmen...nogen gode forslag?

Pft
Profi.....som nok er knap så profi lige pt
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er rigtig forstået så har du købt en dørkarm. Som ikke passer.
Dernæst har du købt en dørplade som ikke passer i den nyindkøbte karm?
Det gode forslag er at du bør øve dine GDS-evner på mindre projekter. F.eks. tilskæring af spækbrætter. :o)
Dernæst at du returnerer den for store karm.
Og bestiller en der passer til den indkøbte dør.

Jeg ved det ikke præcist, men mener ikke at hænglserne er ens placeret på dørkarme af forskellig højde.
det er sådan nogenlunde rigtigt forstået...dørkarmen passer ikke til dørens højde, da døren er 4 cm for lav....jeg fik dog at vide, da jeg bestilte døren af det ikke var noget problem, at jeg havde købt den dørkarm, for den kunne snildt passes til..da jeg så spurte om det var 2cm i top og 2 cm i bund, var han lidt svævende før han sagde ja, og jeg vil bare gerne være helt sikker før jeg lader saven tale :-)
Har du overvejet at spørge Swedoor, hvordan de placerer hængslerne på 2000mm døren?
Alternativt at vente med at tilpasse karmen til du får døren?
Så vidt jeg kan se på Swedoors hjemmeside, er centerafstanden mellem de to hængsler altid 1540 mm, så din karm burde kunne bruges. Så det er vel bare at vente til du får døren, så du kan se hvor der skal skæres af :-)
Men så er sagen klar.
Når centerafstanden for hængslerne er ens på de 2 dørhøjder skal der saves af i begge ender af sidekarmene.
(Fordi døren er vendbar skal hængslerne sidde symetrisk på døren)
Annonce
Nemlig, der skal bare skæres af både i top og bund af karmen, så kommer dørpladen til at passe i karmen.
Eller byt karmen til en der passer.
jeg saver 2 cm af i top og bund i morgen :-) jeg har snakket med swedoor og de sagde at det var måde at gøre det på...tak for alle jeres gode svar.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis