Herreløs båd mangler sin ejer....

Så lige et klip med en båd der har været forladt i havnen i 3 år... mystisk
Med de havnepenge der er løbet på siden da, vil det nok være smart at blive helt væk, hvis man er ejer af båden

http://www.24sjaellandske.dk/webtv/...video=3947


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er da lidt mystisk, mon manden overhovedet er i live ?
Og så vil jeg jo nok mene at Havnefogeden er lidt sløv, for egter et år, kan han altså godt sætte båden på land, så den ikke optager en plads i havnen. At han derved overtager ansvaret for båden, høre jo med til en Havnefogeds job. I Sønderborg var der to lignende sager om både, de stod låst inde på havnens lagerplads.
Der var faktisk noget andet der slog mig.
Hvordan kan man bare, som nabobåd og fritidsskipper, se til mens sejl og andre ting på båden ødelægges af vejr og vind?

Ville det ikke have været passende, efter et stykke tid, at have afmonteret sejl o.s.v., og evt. have stuvet dem i kistebænke eller kahyt?

Ja, jeg ved godt at man ikke bare tramper rundt på andres ejendom... men alligevel? 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg ville have gjort det, uanset hvem der ejer båden. Men på havnene i dag er hjælpsomhedm en sjælden gæst.
Det lille jeg også mene, det er da et trist syn at det bare står og forfalder.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hvis nu naboen - ligesom vi - betaler via PBS, og han/hun er gået ned med et hervesammenbrud - lidt ligesom man har set med nogle landmænd, hvor man først ser sandheden, når der ligger skeletter på marken...

Så er det jo lidt svært at blande sig.

Vi betragter andres både som No-Go-Zone, hvis vi ikke ligger udenpå i en gæstehavn. Og næsten uanset hvor 'forladt' vores nabobåd ser ud, blander vi os ikke i det. Vores ser da ind imellem også lidt hjemløs ud, hvis vi er kommet for hurtigt fra hende med det forkerte ben ud af køjen

Vi ligger på H3 i Ishøj. På H2, stort set lige bag os, bare på nabo-broen, ligger der en sejlbåd, som virkelig ligner lort, undskyld udtrykket. Og det har den gjort de sidste 4 år, vi tvivler virkelig på, at der har været nogen ombord i den tid. Vi kan da godt påpege det, men mon ikke havnekontoret allerede er klar over det? Og hvad kan de gøre? Der er jo ingen pligt til at holde sin båd pæn, så længe den flyder.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Nu ved jeg godt at vi ikke længere lever i det 1900 århundrede, måske er det derfor at vi har mistet evnen til at hjælpe hinanden uopfordret. Eller en del af folket, for jeg kan ikke lade være med at tjekke om naboens båd har det godt, er det en åben jolle hvor der er lidt for meget vand i, jamen så øser jeg den da lige. Ligger en båd og har for slappe eller for nogens vedkommende for stramme fortøjninger, jamen så giver jeg da lige en hånd der også. Jeg har endnu ikke fået utak for mine handlinger, men ofte et tak fordi du lige gider tjekke min båd. Der er så til gengæld blevet ringet til mig hvis det så helt tosset ud i havnen og vi alle skulle ned og ændre på fortøjningerne eller flytte bådene.
Efter havnen er blevet forsynet med flydebroer, er den blevet værre at ligge i, de gamle broen dæmpede søen der kom ind, flydebroerne forstærker søerne der kommer ind, så havnen er et stort oprør af krydsende søer når vinden er i Østlige retninger.
Det har måske noget med landsdele og størrelsen på havne at gøre?
Det tror jeg det kan have.

I vores lille havn, taler folk med hinanden. Man er også meget hjælpsomme, så hvis der er en båd der er i "problemer", af den ene eller den anden slags, er der garanteret en der kommer og hjælper.

Båden overfor os, tilbød straks at holde øje med vores båd, da de hørte vi havde lidt langt til havnen. De kommer der hver dag...
Det er da dejligt med den slags mennesker.

Må sige, at de oplevelser med hjælpsomhed i havne, som jeg har fra midt i 70´erne, stort set er de samme positive oplevelser jeg har i vores havn i dag.

Så tak for din hjælp til vi andre sejlere, Håndværker...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Uanset om man ikke må betræde en anden mands båd, kunne man måske godt lige hive sejlene ned når det var ved at blive vinter første gang.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej Albino Jeg er helt og holdent enig i dine betragtninger, jeg er helt sikker på, at havnefogeden er helt ajour på det. Undtaget ville være en akut hændelse, hvor en båd er i fare for at synke, men henvendelse til havnfgd. ikke noget med at forsøge redning selv. At lave aftaler indbyrdes er en anden sag, som man næsten kun kan gå ind for. Hvis folk i længere tid ikke kikker efter deres båd, ja så er det vel deres sag, ihvertfald ikke min. Og jeg mener ikke at nogen har noget at gøre på andres både.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Kan på sin vis godt forstå holdningen, at man selv skal passe på sine ting, og ikke forvente at andre gør det for én.

Måske er jeg bare for hjælpsom?

På den anden side, kan der være indtruffet omstændigheder, der gør at ejeren ikke kan komme til havnen for at tilse sin båd.
Så synes jeg godt man kan hjælpe.

Men... man kan da sikkert også komme i problemer, hvis nu ejeren ikke ønsker denne "utidige" indblandig...tja...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis