Til malermesteren!

Kære malermester.

Hvor skal man købe dit maling?

Vi skal i gang med at male vores stueetage (ca. 100 m2), og vi vil høre om det bedste maling er det man køber i Flugger eller om man sagtens kan købe ligeså god maling i fx et byggemarked. - hvis man sagtens kan købe god maling i et byggemarked, vil vi gerne høre, om der er noget du foretrækker frem for andet.

På forhånd TAK!
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være malermester, - så vil jeg da sige, at du ALDRIG må købe det billige maling i Jem&Fix, det er bare for ringe og dækker slet ikke, til gengæld kan du få lov at male 5-6 gange og du vil sikkert stadig ikke være tilfreds.
Tænkte det var godt nok til et værksted - det gør jeg ikke igen , det var alligevel for billigt. 

Så til resten af huset har jeg kun brugt Flugger, men har efterfølgende hørt fra flere at Tendens 1 - malingen fra Bilka skulle være på samme niveau kvalitetsmæssigt, - hvis det er korrekt er der godt nok mange penge at spare, når det er på tilbud.
 
Nogle som kan bekræfte, at Tendens 1 - maling fra Bilka er på højde med Fluggers ??
jeg har købt en del spartelmasse her igennem, og de sælger også maling, har set det brugt flere gange på byggepladser http://www.malerlager.dk/ ellers er Flugger og PP mestermaling også gode profmærker...

For god ordens skyld, så er jeg ikke maler, eller har forbindelse på nogen måde til den hjemmeside jeg har linket til...er bare byggeplads elektriker
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har selv flere gange brugt Tendens 1 fra bilka, og har ikke kunnet se forskel på om det var den eller den dyre fra Flügger (ud over på bankkontoen) Den er også blevet testvinder i Tænk.

Jeg er hverken maler eller har aktier i bilka, men ganske alm. lds'er

 

Christian

Jeg har også gode erfaringer med tendens 1 fra Bilka. Dækker fint og holder sagtens til afvaskning o.l. efterfølgende.

Desuden har de jo tilfredshedsgaranti. Så hvis du er et rigtig dumt svin går du jo bare ud i bilka når du er færdig og siger at du ikke er tilfreds=penge retur= gratis maling.

Men malingen er nu så billig at det næsten ikke kan svare sig. 350 kr for 9 liter er vist normal tilbudspris - og det er stort set på "tilbud" hver uge. Så med mindre du kan få en overordentlig god debat hos flügger så vil jeg klart anbefale bilkas.

I øvrigt kan bilkas træbeskyttelse Solignum også anbefales.
Jeg siger mange tak for de fine svar og vil nu køre en tur i Bilka for at se på maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kender ikke Tendens. Men kender en der kun er 19 kr dyre, miljømærket og som du kan få leveret gratis lige til døren hvis du køber for mere end 499 kr. www.malet.dk Deres almindelige vægmalinger er stortset på højde med Flugger.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
tror det er samme ejer som malerlager.dk...de er begge fra Aarhus og siderne ser temlig ens ud i opbygning :-)
Ja Profi, det har du nok ret i. De har i hvert fald samme adresse

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
har handlet en del med malerlager.dk og har kun gode ting at sige om dem, og hvis det er samme ejer, så burde malet.dk også være et godt sted at handle :-) når jeg sådan lige ser hurtigt på priserne så er de også rimeligt ens og det er god maling :-)
Som hovedregel får man hvad man betaler for. Selvfølgelig er der lidt forskel på de forskellige firmaers avancer men prisen følger stort set kvaliteten. Dog skal man ikke helt kimse af Jem og Fiks maling, mange boldklubber bruger deres maling med stor tilfredshed når de mærker deres baner op:-)

PS. Osse faglært bygningsmaler.

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også