Kan man tvinge en cykel i et bestemt gear

Hej

Jeg har ikke mindre en 2 cykler som har set deres bedre dage, (læs det kan ikke betale sig at bruge for mange penge på dem)

Begge cykler har et Shimano SRAM S7 gear, hvor plastic delen ved håndtaget er ødelagt. Begge cykler kan kun kører i første gear og det er meget træls på de lange turer.

Mit spørgsmål er altså: Kan man tvinge cyklerne i f.eks. 3 gear nede ved navet?

mvh. Birger
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tvivler jeg ret kraftigt på, alene af den grund at det er finmekanik der er i sådan et 7 gears tromle, Prøv hellere med lidt rustløsner og et par nye omskiftere. Kan faktisk købes uden at skulle købe hele gearet med.
http://viewitem.eim.ebay.dk/Shimano-Nexus-SL7S20-Drehgriffschalter-7-Gang-2100-NEU/260752802407/item

Shimano SRAM lyder som et spændene samarbejde men det ville overraske mig meget hvis de slog pjalterne sammen.
Måske det er et Nexus nav du har?
Nå ligemeget et nyt kabel koster ikke mange klejner.
René

Tak for svarende, det ser ud til jeg må droppe ideen.

Gearet er SRAM S7, jeg og min kone er ellers sikre på at der stod Shimano i den reklameavis vi i sin tid købte cyklerne efter.

Birger

Åh nej, er det tilbuds cykler i har købt, ja så får i hvad i betaler for. Et af kendetegnene ved billige cykler, er som regel mangel på olier, i gearet og ofte også i kranken.
Hvis ellers ikke stellene fejler noget kan du jo sætte et par nye hjul med gear på, og huske at sådan et gear skal også have et par dråber olie en gang imellem ligesom kabler og skiftemekanismen.
Skrevet af ALB69 på 17 mar 2011 22:31
Jeg skal da ikke kunne udelukke at der findes gear/krank som mindre kendte fabrikker fylder med olie.men både Shimano og Sram bruger fedt uanset hvad cyklen koster.
René

 så fedt da, bare det smører
Ja du kan tvinge den ved at trække i den wire, der går til håndtaget og så sætte den fast på en måde efter eget valg.
Det er alligevel det håndtaget gør for dig normalt.
godt nok ser lidt dum ud med en samlemuffe til ledninger
på gearkabel den hville holde i den gear som du ønsker
på din cykel.!

ungdoms løsning når man ikke har andet.

hvis cyklen har udvendig gear er en skruetrækker løsning.
med at "låse"gearet i ønskede gear.
du kan også købe et nyt shimano nexus 7 gear baghjul i i biltema til ca: 1200 kr.
ellers skal du en til en lille cykkelsmed  som har lidt forskelligt gamle cykkel dele
hilsen fra kim holm
og forrasten skal du hvis købe gear skifter ved siden af ellers skal du købe to brugte cykler med det gearskifter system hilsen fra kim holm
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis