+levering?

Hvad inkluderer levering hos autoforhandler.
Min kammerat skulle købe en bil ,han stiller dette spørgsmål?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter min mening, er det bare et tillæg til prisen.

Egentlig skal det dække indregistrering, klargørring mv.

Ofte står bilen jo med nr plader, men lev omk, er ikke mindre.

De gange jeg har handlet bil, har jeg ikke betalt leverings omkostninger.
En gang måtte jeg selv på motorkontoret, og omregistrere, men det var da nemt tjente penge.

mvh jens

nummerplader og omregistrering er med i leveringsomkostning , det løber sig op i 1200 kr hvis der skal nye plader til
resten skal dække hans timeløn i den max halve time der bruges til papirarbejde og montering af plader
så kan du selv se hvem der skore kassen , alle andre firmaer levere den slags service gratis , og du kan nemt klare det selv
Leveringsomkostninger er udelukkende et spørgsmål om at hive penge ud af kundens lommer.

Det kan forhandles væk, de fleste steder.
Hvis ikke, så find en anden bil

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Mange tak for jeres fine svare,det er pænt af jer at bruge jeres tid på at svare mit spørgsmål.
Hvis bilen står uden plader (som hos de fleste forhandlere" så finde en magen til hos en privat.

3500 sparet alene på Levering - og sikkert også 3500 som han skal tjene til sig selv. Med en bil til 20.000 kr så er der ikke meget tilbage til "bil". Find en privar om omregistrer nummerpladerne på stedet (kan gøres let på en App) så den potte ude .

Hvis du Absolut har forelsket dig i en helt bestemt bil, så kan du altid sige at du godt selv kan gå på motorkontoret efter nummerplader, så fjerner de "leveringsomkostninger".

Som jeg husker det er leveringen nu med i prisen på bilen hos forhandleren, det er nok noget lovmæssigt.


Vi prøver igen, i morgen --
“Levering” er et levn fra gamle dage, hvor man kunne undtage levering når forhandleren skulle beregne registreringsafgift af bilen.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Okay. Nu er det også en del år siden jeg har købt bil ved en forhandler.

Husker bare at jeg sidste gang sagde til dem "Leveringsomkostninger?"?.

Jeg kan sgu godt finde ud af selv at hente nummerpladerne og skrue dem på bilen da. I al fald hvis i skal have 4000 kr for det samme som jeg kan på en halv time ;)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis