vinreol i 2 cm beton

hej overvejer at lave en vinreol hvor alle sider er af 2 cm beton og toppladen nok bliver i 3 cm tykkelse. men når jeg har støbt de enkelte dele, hvordan samles de så?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved heller ikke med bundpladen på hylden. der skal mit stereoanlæg gerne kunne stå. alternativt skal jeg lave alt i mdfplade og prime dem. og derefter vandskure dem. men vil meget gerne opnå det fede betonlook fra beton der er helt glat fordi det har ligget i en støbeform. vil jeg kunne opnå det på en mdfplade???
Hvis du skal støbe betonplader i kun 20mm tykkelse vil jeg gætte på du er ovre i noget fiberbeton.
Samlingerne kan du nok kun lime når det er så tynde plader.
Og det gætter jeg på bliver lidt svært....

Men jeg tror du skal undersøge noget mere om materiale mulighederne inden du lægger dig fast. Og bestemt også gøre op med dig selv hvad dine krav er til overfladerne o ikke meindst synligheden af samlingerne.

MVH Njord

MVH Njord
hej michael. var det ikke noget med at støbe det i et stykke, det må da bare være noget med at lave en støbe form af støbe plader og monter mogle kraftige pap rør til hullerne, som kan skæres op og tages ud efter støbning, og ja du burte nok bruge noget fiber-betong. du kan eventuel beklæde siderne af formen med noget plastik det giver en ret fed effekt i betongen.
men det kunne nok godt tænke at den ville blive temelig tung.
Mvh nicolai
tja. så bliver den enten for tung eller for dyr. så skrinligger nok projektet. man kan vel ikke opnå den glatte betonoverflade ved at filtse beton og fliseklæber på en mdf plade vel? så vil jeg jo hurtigt prime den med lidt vand og derefter påføre fliseklæber og tilsidst et lag cement med lidt fliseklæber i og filtse dette med pudsebrædt
Skrevet af michael80 på 11 mar 2011 10:37
ved heller ikke med bundpladen på hylden. der skal mit stereoanlæg gerne kunne stå. alternativt skal jeg lave alt i mdfplade og prime dem. og derefter vandskure dem. men vil meget gerne opnå det fede betonlook fra beton der er helt glat fordi det har ligget i en støbeform. vil jeg kunne opnå det på en mdfplade???

Hej Michael.
Jeg ville lime pladerne sammen med fliseklæb.

Med venlig hilsen,Leif , Esbjerg.

Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen..............

okay, min svoger foreslår jeg laver reolen i 3 cm og med beton og lidt sort conbifix iblandet samt ligger stål på tværs og langs i fronten og derudover laver front og sider i et med en u formet støbeform og bagpladen vinen skal hvile på så bliver i 12 mm mdf plade. herpå kommer bunden ag hylden til at støtte. på hylden skal mit stereoanlæg stå.

den mørkegrå klat på siden illustererer hvor mine højttalerer skal stå. mon det kan gå an
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis