Gorenje VM 1150 vaskemaskine

Har lige overtaget en lejlighed med tilhørende vaskemaskine, en Gorenje VM 1150 (cirka 15 år gammel) Men har svært ved at hitte ud af hvordan den startes. Er der nogen som ligger inde den viden?

Har haft den startet, men det var mere held end noget andet, efter som den har tre trykknapper og ingen af dem hedder start ;-)

/ Simon

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så må du jo prøve dig frem
Kunne jo også være at din ven Google kunne hjælpe dig med en brugsforviring
Billede af program vælger:

Billede af de tre knapper. ( Den gule er en lampe)

Hej igen..

Hvis vi starter med det første billede, så er den førsteknap (Den store) din program vælger, den skal drejes med uret til det program du ønsker at vaske.. F.eks til "B" for en normalvask uden forvask.. Den næste knap er den der "tænder" maskinen, samtidig med at du her stille den ønskede temperatur, f.eks. 60C.. Den sidste af de runde er centrifugeringshastigheden.. Sættes normalt på 1100 ved normalvaske..

På det andet billede, så er knappen "E" en såkaldt "Energispareknap" - i praksis forlænger den vasketiden, så man kan vaske ved en lavere temperatur.. Den næste er "Forhøjet skyllestand" - Hvis man gerne vil have mere vand underskylningen, skal den trykkes ind (hvis man har sæbeallergi eller andet.. Den sidste knap er "skyllestop" - Det betyder at den stopper lige før den skal til at centrifugere, den kunne være smart hvis man ikke er hjemme når den er færdig, så det ikke ligger i maskinen og krøller..

Den gule er blot en kontrolampe for om den er tændt eller ej.

Håber det hjælper..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

@ kamb,

Tak for din "instruktion" Det betyder jo så bare at der en tidsforsinkelse på at vaskemaskinen starter. Så jeg behøver ikke lede efter en start knap mere hehe.

/ Simon
Annonce
Skrevet af simonolesen på 10 mar 2011 19:00
@ kamb,

Tak for din "instruktion" Det betyder jo så bare at der en tidsforsinkelse på at vaskemaskinen starter. Så jeg behøver ikke lede efter en start knap mere hehe.

/ Simon


Ja, efter du tænder kan der gå op til 1 minut inden den starter, det skyldes at dørlåsen først skal aktiveres, det sker med et bi-metal som varmes op.. deraf tidsforsinkelsen.. Og modsat når den er færdig - så går der lidt tid inden du kan åbne den.. fordi selvsamme bi-metal skal køle af..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis