vaskmaskine Electoliux EWF 14589 W

hej Alle
 
  Vi har købt en vaskmaskine Electoliux  EWF 14589 W for 3 ården
Vi har gennem lang tid oplevet at vores vasketøj ikke bliver rent. Vi har
troet at det har været vaskepulveret der er problemet, så for at løse
problemet forsøgte vi med forskellige typer vaskepulver uden held, senere
begyndte at tilføje mere og mere vaskepulver, hvilket har haft konsekvenser
for vores helbred, idet flere af os har fået overfølsomhedssymptomer.
For nyligt satte vi os foran vaskemaskinen mens den vaskede , hvor vi så
opdagede at den slet ikke varmer vandet, dvs. den hele tiden har vasket med
koldt vand også ved de høje temperaturer. selv om vaskemaskiner viser en termometer og give ikke noget tegn på en fejl. Derfor der var svært for os at konstatere fejlen.
 Det undre os meget at en helt ny maskiner med mærket Electrolux kunne have sådan fejl lige fra starten eller nogle måneder efter.

derfor anbefaler jeg ikke at man købe sådan maskiner, idet jeg havde  haft et  andet vaskemaskiner i 17 år og den har mærket AEG og  jeg har solgte den  videre, og var fejlfrit. jeg har aldrig vedligeholdt eller repareret den. 

 
med venlig hilsen

kassem

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Troede du vidste at sådan noget med elektronik let går i stykker, så butikkerne kan sælge nogle flere  Vaskemaskiner af i dag, er ikke hvad vaskemaskiner var for 25 år siden.
Men mon ikke det blot er en ledning der er faldet af varmelegemet, sådan en maskine ryster jo en del når den centrifugere, og har den der har samlet den i sin tid haft en lorte dag, kan det jo smutte. Ved godt at det kan være surt, men få en elindstalatør til at kigge på den, og slip for flere ærgelser.
Hej,

Hvis det du skriver er korrekt, så er der mindst 2 fejl på samme tid..

1. hvis vandet ikke bliver varmt, kan de skyldes en masse ting, varmelegme, føler, termostat, elektronik eller andre ting..

2. Hvis maskine kører til ende med en af ovenstående fejl, så er der noget galt.. Hvis den er elektronisk styret burde den melde en fejl, hvis den er med mekanisk program, burde den gå i stå på det sted hvor termostaten venter på varme for at køre videre..

Skal vi antage at den har 2 fejl, så ville det desuden betyde at den kører hele programmet igennem på ½ time.. Er det tilfældet ?

PS.. AEG og Electrolux er samme firma og har været det i mindst 20 år !!

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

hej

den er kørt hele tiden med fuld programmer og fuld tid, som om det er ikke noget fejl i og den er elektroniske styret men den har  ikke givet en fejl meddelelse

kassem

Skrevet af H.kassem på 03 mar 2011 20:42
hej

den er kørt hele tiden med fuld programmer og fuld tid, som om det er ikke noget fejl i og den er elektroniske styret men den har  ikke givet en fejl meddelelse


Så vil jeg vove at påstå den varmer.. Prøv at starte den på 90 C vask, hvis lågen er af en isoleret type kan du ikke mærke varmen på lågen ved de lave temperaturer.. Normalt har den en maks. tid inden vandet skal nå temperatur, ellers kommer der en fejl..

Hvis du har mulighed for det, så kan du sætte en energimåler på den, så kan du se hvor meget strøm den bruger, hvis den kommer over 2 ampere (500w) så varmer den..

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1054&Grp=&n=60100

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis