Vaskmaskine lejeskift

Hey

lejet i tromlen er gået. 

det er en forholdvis ny AEG LN 78670. kan ikke finde lejer til den nogen steder.

men da maskinen jo er en rimelig dyr maskine samt den kun er 2½ år vil det være en skam at smide sådan en 10.000 kr maskine ud

har skilt bagpladen af og remmen samt remhjulet. man kan skifte lejet uden at sku have tromlen ud? det er plastik tromle.





 Hey

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen til

Det er nu nok ikke en vaskemaskine i 10000 kr klassen

Du kan få en sprit ny til kr.5243
www.pricerunner.dk/pl/14-1104663/Va...ign-Priser

Lejerne er standart lejer, men du er nødt til at skifte den pakdåse, der sidder inde bag lejerne. Det er fordi den er defekt, at lejerne er gået.
Pakdåsen er speciel, med to læbetætninger, og skal købes hos en som forhandler hvidevarereservedele.

Det ser ud som om du skal have adskilt tromlen.

Men overvej en extra gang, om det er besværet værd, jeg skiftede for nogle år siden, lejer og pakdåse, i en AEG vaskemaskine, to måneder senere brændte motoren af
(Det var ikke defekte kul, her var masser tilbage,den var brændt af)
Så røg den ud.

mvh jens
Hej, hvis du vil se operationens omfang, så er der på følgende link videoer der viser skift af leje i lejekryds og af skift af lejer i karbund (som din vist er).

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Goer-det-selv/Vaskemaskine/Lejer.aspx

Hvis du giver dig i kast med det, så må du MEGET gerne lige fortælle hvor du har købt de nye lejer, har nemlig en 2½ år gammel topmodel fra AEG på hånden til afhentning, også med defekt leje.
Hej igen.

jeg er i lære som elektriker så ved en del. dog har jeg aldrig rodet med vaskmaskine

men den maskine jeg har ved jeg godt koster 5,5 k idag men var inde i vores butik og den blev solgt til 10k dengang. hehe.

den er jo fra sidst mdr 8 2008 så den er jo ny.

men læste mig til man ku pille fronten af men sagde de at man ikke skulle. men tror sku mere på den film

men jeg går i krig om 10 min når jeg har spist

 Hey

Skrevet af djaydjay på 03 mar 2011 14:48
Hej, hvis du vil se operationens omfang, så er der på følgende link videoer der viser skift af leje i lejekryds og af skift af lejer i karbund (som din vist er).

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Goer-det-selv/Vaskemaskine/Lejer.aspx

Hvis du giver dig i kast med det, så må du MEGET gerne lige fortælle hvor du har købt de nye lejer, har nemlig en 2½ år gammel topmodel fra AEG på hånden til afhentning, også med defekt leje.


Han laver bare 3 store fejl på de videoer..

1. På den med lejekryds, "brækker" han krydset af maskine ved at presse med skruetrækkere mod karret, ikke en god ide

2. På begge slår han lejer ud med en skruetrækker, det er ikke det rigtige værktøj - en dorn er det rigtige.. del "fjedrer" skruetrækkeren når man slår på den, da den er lavet af plast, dels hvis den smutter, så kan man lave skader i lejehuset - værst på plastkarret.

3. Han monterer pakdåsen i krydset, vender den om og slår et leje i mens den hviler på den nye pakdåse.. Det er ikke vejen frem, skulle have taget den anden side først..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

jeg har ikke set videoerne før nu men har fået dem ud.


og må sku sige.. det var faktisk meget nemt. fronten af. alle skruer rundt og så banke tromlen ud. og så blev lejerne banket ud med en mejsel. dog sad de så godt fast at jeg måtte tage hele tromlen ud og ligge den med fronten ned og så smadre til.

 Hey

Annonce
Jeg har tidligere haft vaskemaskiner skilt ad og liggende i rigtig mange stykker på bryggersgulvet..................

En dags tid for at skifte de forbandede lejer + kul.

Det gider jeg ikke mere når jeg kan få en prof. til at gøre det for 800 - 1000 kr.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

ja har du ret i.

men da jeg er i lære og ingen penge har. og er i lære som elektriker og vi har en butik ved siden af. som køre ud og skifter vaskamskiner. det er en af dem jeg har nuppet og fundet den fejl på  

så har ofret 0 kr indtil videre på en 6000 kr maskine idag pris.

har så fundet lejerne og det til en 400 kr og så skal den bare samles igen

 Hey

Husk nu at skifte kullene når du alligevel har skidtet skilt ad

I øvrigt er en elektrikeruddannelse en rigtig god ide - taler af erfaring


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hehe har været i gang i 2 år nu :-) og det er sku dejligt.

men det er jo første gang jeg roder med vaskmaskine og jeg eleske at rode med elektronik - lader musik forstærkere i fritiden.. så det er også en led i at lære lidt det jeg laver nu

men kullene ser ud som nye + det er jo ingen sag at skifte hvis det er hehe

 Hey

Nu har du vel også købt en ny pakdåse?

mvh jens
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis