Isolering loft, hvilke isoleringsplader

Hej

Vi skal have lagt yderligere isolering på vores loft, der er nu vel ca 100mm. Det er jo ikke optimalt, så derfor vil jeg lægge yderligere 150mm på.

Der er nu træplader over det der ligger så man kan gå på det. Disse plader har jeg tænkt mig at lægge på igen. Men hvilket produkt vil i anbefale, det skal jo være nogenlunde hårdt for at kunne bære gang og opbevaring.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du afmontere de plader der er nu, så kan de vel klodses op og genanvendes!
Ellers er en mulighed at anvende uhøvlet forskalling. det har jeg gjort på mit garageloft og selv med 1 meter C/C afstand på spærene fungerer det rigtig fint.
De er lagt med ca 1 cm afstand.

MVH Njord
De træplader der er nu ligger bare løst oven på det isolering der er i forvejen som er hårde rockwool plader. Der er ikke strøer eller noget andet at lægge træpladerne på. Det vil jeg godt beholde så jeg slipper for at bygge noget op.

Loftgulvet er bygget således op nedefra:

Puds
Brædder
Indskudsler
Indkudsbrædder
Ca 100mm isolering(hårde rockwoolplader)
Løse spånplader(til opevaring og at gå på)

Jeg vil gerne have et ekstra lag ind mellem den nuværende rockwool og spånplader.
Jeg ved ikke hvad de rockwoolplader der ligger der nu er for en type, de her ret hårde og meget
skærefaste. Jeg havde forestillet mig at lægge noget magen til oven på, men ved ikke hvad de hedder eller om der findes alternativer der er velegnet.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis