Emhætte med ekstern motor

hej lds bruger da jeg står og skal indkøbe ny emhætte kunne jeg godt tænke mig en emhætte med ekstern motor (motor monteret på loftet) kogepladen er 80cm bred så emhætten skulle gerne være 80-90cm bred, overvejer en emhætte der bygges ind under et overskab men syntes ikke rigtig jeg kan finde det jeg søger.. 

håber måske der var nogen herinde der viste hvor man kunne finde sådan en fætter og gerne erfaringer om hvad man skulle vælge.

iden bag valg af ekstern motor var for at emhætten skulle larme så lidt som muligt
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du vil få svært ved at finde en i de ønskede mål med extern motor, der samtidig skal kunne sidde under et overskab. Standarten er 60 cm. bred og det er stadig med indbygget motor
Fik engang følgende råd ang emhætte til ekstern sug: køb en almindelig; flå motoren ud og køb en lille ventilator. Hastighedsreguleringen fra emhætten kan bruges til den eksterne ventilator. Kom fra en der havde arbejdet med at fremstille emhætter.
Hvis han mente en lille husventilator, som man f.eks. bruger til toiletrum mv. så vidste han da ikke hvad han talte om!

En lille ventilator til f.eks. toiletrum flytter ca. 120 m3 luft i timen. De eksterne motorer fra f.eks. Thermex flytter typisk 800, 1200 eller 2000 m3 luft i timen. Såehh.... Og så larmer den lille ventilator også betydelig mere.

Men han kan selvfølgelig have ment en eller anden form for industriventilator, men den vil sikkert også larme mere.

Så den løsning vil jeg absolut ikke anbefale spørgeren.
thermex kunne være et bud syntes bare den er lidt dyr, 13.000?
Skrevet af fudji på 03 mar 2011 21:23
thermex kunne være et bud syntes bare den er lidt dyr, 13.000?
Har du tjekket den fra Onkel Harald, så behøver du ikke at lede længere

tror ikke 250m3 er nok, det er ånen køkken alrum på 30kvm med 15gr kip i

thermexen eksterne motor køre med 800 - 1000 - 1200

og så har men selvf. noget tab i røret..
Nu skal du måske lige tænke over, at jo større luftmængde den kan trække, jo mere varme fiser lige ud i den blå luft fra hele rummet. Den kan jo blive så kraftig at frekkedunserne letter fra panden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis