Defekt AquaStop???

Jeg er ejer af en 3 år gammel siemens (sf45f555sk) opvasker. men den virker ikke optimalt.

Den tager ikke nok vand ind.

Jeg har målt på vandhanen. Den giver ca. 14 liter/min. hvilket burde være nok (siemens oplyser min 9 L/min.)

Men når jeg måler på vandet ved indgangen til vandbeholderen, kommer der kun 3 liter/min. Er det normalt? Eller er der noget galt? evt. med AquaStop-ventilen der er noget galt med? Jeg har renset sien/filteret ved AquaStoppet.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Smedepede

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er kalk i slanger og ventiler der hindre vandet i at løbe hurtigt nok til.
jeg havde samme problem for en måneds tid siden og det var "AquaStop ventilen" som var problemet !
der havde sat sig kalk/skidt i ventilen
Det lykkes mig at skille den ad og rense den, samle den og så virkede alt igen !!

ventilen er ikke rigtig beregnet til at blive skilt ad, men det kan lade sig gøre (på min version)

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Er den ventil større end den kan ligge i en skål, som du så fylder ediekesyrer i. Lad den ligge der nogle timer så er al kalken opløst. Den skal være dækket af syre !
Jeg har haft auqa-stop-ventilen til afklakning to gange. men uden held. 
Er der noget er der ligge inde med en god idé?

SÅ frem jeg skal udskifte den, hvor skal jeg købe den og hvordan kan jeg vide om det er den rigtige model jeg få købt?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej..
Tror ikke din auqa-stop fejler noget.. Når maskinen lukker vand ind, har det ikke noget med tid at gøre, men tryk.. der sidder en presostat der måler det tryk der er i karet, og slår fra når trykker er rigtig.. Jeg tror mere på din kone har fået den sat i et "spare vand" program. prøv at læse brugsen... der står sikkert noget med et spareprogram.. tror i er kommet til at koble det til ;-)
Mvh Jan J
Fandt du fejlen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis