Murværk - spørgsmål til murerne

Jeg er efter længere tid ved at have en idè om hvordan mit kommende værksted skal se ud, men er kommet i tvivl omkring opbygningen.

Jeg har i forvejen et byggeri i enkelt mursten, hertil vil jeg bygge ud.
Dvs. at jeg skal have bygget en "isoleret kasse" på den allerede resterende bygning som jeg kun bruger til parkering af biler osv. 
Den isolerede kasse skal fungere som værksted med lift osv. 

Jeg havde tænkt mig at støbe nyt fundament op af det gamle, heri skal de to forskellige fundamenter bindes sammen med tenderstål. 
Men hvad med byggeriet selv? 

Jeg havde tænkt mig at mure den nye del op i CellBlok, herefter skulle de to "dele" pudses op og males. Men kan det holde, eller skal jeg have en lang lodret fuge imellem de to bygninger (er bestemt ikke interesseret i en fuge)

Kan jeg evt bygge videre på den gamle mur i brugte mursten med murbindere og indstikninger (altså hvor man fjerner en del af de gamle sten og sætter nu in i zig-zag)

Håber der er nogen der kan svare mig.
 På forhånd tak

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke murer og vil ikke kunne sige om det holder.
Men to forskellige materialer vil nok altid have en vis tendens til at arbejde uafhængigt...

Overvej om du skal have murene til at løbe sammen til en flade... du kan overveje om du skal springe ½-1 meter for ikke at have muren til at løbe i et, men blot være paralelle.....

Mur bindere vil helt klart ikke skulle undværes.. eller anden form for fast forbindelse mellem den nye og gamle mur.

MVH Njord

MVH Njord
Hej igen
Jeg må have fat i en murer der skal se det i virkeligheden, for bygningen skal have samme tag osv, men tænkte på at opføre i et andet materiale.
Tror umiddelbart selv på at mursten er den eneste rigtige løsning, men må se på sagen i løbet af næste uge.

CT

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også