RE-CO fyringsolie/ dieselmotore

Jeg ved udmærket at man ikke må bruge RE-CO fyringsolie i dieselbiler, men kan de rent faktisk godt kører på det uden at ødelægge motoren ? Er der nogen der ved noget om det, eventuelt erfaring ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er både ulovligt og direkte DUMT....

Dumt da det ser ud til at olien kan indeholde sandkorn...
http://fyringsolie-priser.dk/re-co-fyringsolie
Og andet der ikke hører hjemme i fyringsolie....
Og specielt nyere motorer med højtydende pumper tror jeg bestemt ikke på vil tage godt imod den slags... desuden kan der måske være noget med indholdet af andet... Måske svovl osv..

Så hold dig hellere langt væk fra dette produkt, hvis ikke du vil have ødelagt motoren.... og måske ende med en bøde....

MVH Njord

MVH Njord
Hvis der er sandkorn i produktet, vil jeg meget stærkt fraråde dig at bruge det som motorbrændstof. Det er der noget, der kunne tyde på :
http://www.e-pages.dk/maskinbladet/330/4

Der ud over, er det vel også sin sag at vælte flere giftige stoffer ud i hovedet på dine medmennesker, en nødvendigt!

Med venlig hilsen
ktm

 

fyringsolie slider dine dyser op og kan skade højttrykspumpen

 

uldal>>>det er da en gang fis

kan godt se ud til at netop dette billige produkt ikke er så godt , men bruger du alm fyringsolie er det eneste du risikere at dit filter stopper til lidt hurtigere , men i de fleste tilfælde er der ingen forskel
mange tankstationer sælger disel i standerne med fyringsolie , og er det rigtig fyringsolie er det bare ikke renset så godt , men det klare dit eget filter
Moderne punmper og dyser er helt sikkert mere følsomme end de gamle "traktor"diesel motorer.....
Og så vidt jeg husker det er det også kun motorer af ældre konstruktioner der "anbefales" at køre med raps olie.....
Ikke de nyeste højtydende og økonomiske modeller....

Jeg vil godt turde i en Gl Golf 2 model.... Men ikke i den nyeste.... Og slet ikke denne genvundne slamolie (eller hvad det nu er for noget, advarslerne er mange.... )

Men det er jo kun mit synpunkt....

MVH Njord
Annonce
bredker: Inden du kaster dig ud i bezzervizzer, må du læse på lektien. Der er også tankstationer der sælger 95 oktan benzin i 92 standere. Fakta er, at adskillige pumper i moderne dieselmotorer er brudt sammen p.g.a. ejerens eksperimenteren. Samme som fejltankning med benzin. Hvad forskellen er på indholdet kender jeg ikke, men fakta er, at de højtydende pumper med alustempler i moderne motorer ikke tåler andet end diesel. Fakta er også, at kører du med rapsolie, er der stor risiko for, at der skal skiftes dyser. Gælder faktisk også for oliefyr. Fis eller ej...

 

Lad endelig være med at eksperimentere med olien, især med et produkt der er udvundet af spoldolie.

Ældre dieselmotorer kan godt køre på fyringsolie om sommeren, men om vinteren risikerer man at rør og filter bliver tilstpooet med paraffin.

Moderne motorer er meget mere kritiske, en VW pumpedyse motor arbejder med et tryk på 2200 atmosfære i indsprøjtningsdyserne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis