Gulvvarme anlæg dimensionering

Hej

jeg står og skal have lavet gulvvarme i mit hus, og har kigget på følgende anlæg

http://www.lavprisvvs.dk/shop/wavin-traadloes-gulvvarme-239881p.html

mit fjernvarme anlæg sidder i kælderen og mine rum er inddelt sådan her

4 rum i kælderen 
         rum 1: 15m2
         rum 2: 8m2
         rum 3: 18m2
         rum 4: 16m2

2 rum i stueplan
         rum 1: 32m2
         rum 2:  9m2

3 rum på 1 sal
         rum 1: 14m2
         rum 2:   9m2
         rum 3:   4m2

vil sådan et system fungere, eller er det nødvendigt med en blandeshunt på 1 salen?
det er jo mange penge hvis det ikke virker ordenligt ;-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej

hvor mange af de gulve vil du støbe ..??????????????

jeg vil se lidt på denne .. jeg syntes godt om at men har en styring til hver kreds .. hvis nogen går i stykker så er det jo kun den ene kreds

http://www.vvs-grossisten.dk/index/sas-g-v-9-kreds-max-2bar-p44690

hvor gammel er huset hvor godt er det isoleret

Lille_smed

Det kommer an på hvilket gulv du skal have. Beton kan godt laves uden, men det bliver helt klart bedst med et "rigtigt" gulvvarme system. Og skal der træ gulv på af en eller anden slags, må gulvvarmen kun være ca 28 grader. (Lidt forskelligt hvad producenterne anbefaler)

Se evt. her, de har lidt andre priser: http://www.scotte.dk/product.asp?product=201

Mvh Thomas Hansen

hej 

de 4 gulve i kælderen bliver støbt.

resten er varmefordelingsplader på bjælkelag.


huset er fra 1930, bliver efterisoleret hen af vejen. 

gulve i kælderen bliver med 220mm isolering. 50mm på kælder væggene og en 7.5cm forsats væg i ytong plader. derudover kommer der 100-200mm udvendig på kældervæggen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
planen er også at jeg skal have et "rigtigt" gulvvarme system

men jeg er i tvivl om et gulvvarme anlæg  i kælderen kan føde 3 etager, og indtil alle rum i huset er bygget om, skal det gamle radiator system stadig kører.

hele ombygningen er planlagt til en 5 år, medmindre jeg vinder i lotto :-) 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg vil tage de 3 run i kælder som bliver støbt .. at køre dem uden styring .. det tager alt for lang tid inden der sker nogen .. det vil komme til at køre ujævnt

Lille_smed

Skrevet af lille_smed på 21 feb 2011 20:21
jeg vil tage de 3 run i kælder som bliver støbt .. at køre dem uden styring .. det tager alt for lang tid inden der sker nogen .. det vil komme til at køre ujævnt

Der er jeg ikke helt enig, gulvet vil få en jævn temperatur over det hele med en gulvvarme styring, hvorimod en retur termostat eller radiatortermostat kun vil lukke vand ind når temperaturen falder, dette vil resultere i meget varmt gulv hvor vandet kommer ind, og ofte et iskoldt gulv hvor kredsen slutter.

Mvh Thomas Hansen

oki hvordan vil styringen kunne finde ud af om dagen er der 7 graders varme om natten 7 graders frost .. den kan styringen ikke nå at følge med til .. hvis den kan det .. hvordan det ,, det tager ca et døgn at ændre på temp. et støbt gulv med gulv varme

Lille_smed

Temperaturforskellen skulle ikke gerne være så stor indefor, systemet fungere som alle andre steder. Det holder en given temperatur i rummet.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis