Gulvvarme?? ikke særlig varmt

Hej har gulvvarme i min kælder i gang og bad. men synes ikke de kan blive ret varme selv om der er skruet helt op for termostaterne (retur termostater) de bliver ikke sådan at man kan sige de er varme. men hvis fyret har været gået ud kan man sagtens mærke de bliver iskolde. nogen der har en ide om hvorfor eller hvordan jeg får dem varmere. eller er det bare fordi det måske er noget fusk der er lavet. så slanger måske ligger for lavt og sådan.

mit varme anlæg er 2 strengs
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har det samme problem, der skyldes at mine radiatorer "stjæler" varmen.
Vandet løber den nemmeste vej og det er lettere at løbe gennem en radiator end igennem gulvvarmen.

Så når radiatorerne for alvor skal til at arbejde, skal der også skrues op for gulvvarmen. Gulvvarmen her styres via flowregulering (vandet kan strømme frit igennem rørene og der er ikke termostat på).

/Mulle

 

 

 

Nu er jeg ikke fagmand - men hvis du skruer dit returtermostat helt op og røret herefter IKKE bliver varmere omkring returtermostatet, ligger fejlen måske her.

 

 

 

de er skruet helt op. og fremløb er varmt og retur pænt koldt. men bar underligt hvis jeg skulle have 3 returtermostater der skulle være i stykker
Hvor store er rummene, det kunne tyde på at kredsen er for lang, og at alt varmen bliver aftaget inden det har været rundt.
Hvis du har mulighed for at montere en gulvvarme styring, vil det være en klar fordel, da vandet hele tiden cirkulere.


Mvh Thomas Hansen

Annonce
der 2 er ca 9 m2 og det lille er 2m2.. er ikke så nemt og sætte styring på. det er i kælderen hvor varme rør kører rundt oppe under loftet, og så er gulvvarme sat til i hvert rum..
Du er nød til at have en pumpe der trykker vandet ned til gulvvarmen, det er ikke et spørgsmål om det er pænt, hvis du virkelig ønsker varme i gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis