Utroligt?



Utroligt hvor lidt der skal til at holde en båd sammen!!!

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan fik du skruen (eller var det er søm), ud i hel tilstand

Det ser ud som om, du må til lommerne, og invistere i nogle bronzeskruer

mvh jens

Nu nærmer vi vist os årsagen til din lidt besynderlige påstand, om at træbåde er utætte.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det har jeg nu aldrig påstået at min var, tvært imod er den 120% tæt:-) Jeg har kun sagt at træbåde kan være utætte lige når de kommer i vandet og at de kan gi sig under sejlads, men igen... ikke min he he! og det kan jo undre én når man finder sådanne skruer!!!

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
HEJ det kan jo osså være ladestrøm fra din båd og naboens der gøre at metalet bliver æet eller at du ikke har jord på din strøm kabel
hilsen rene
ps du har jo set min rusten bolt der var fulstendig tæret væk

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
tror nu bare det er alderen de har siddet der siden en gang i 60'erne og de er ikke galv.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Jeg kender et Skiw der også ligger i Aarhus, nemlig "Skibet" hun er en ældre dame fra 1880, bygget i en længde af 8,5m og siden forlænget til 10,5m. For temmelig mange år siden havde de nøjagtig samme problem, at en rigtig stor del af naglerne var rustet bort. Som jeg husker læsningen blec den skruet sammen med skruer og bolte! Altså i de gamle huller hvor nitterne havede sidder blev der skiftet til en skrue med skive og møtrik på bagsiden. Jenmener ikke det har givet problemer siden, men du kan jo spørge dem??

http://fdfskibet.dcmurl.dk/index.php?id=32

På deres enkle hjemmeside kan kjeg dog se der er sket en del med skibet i de senere år.. den havde i år sort skrog!

MVH Njord

MVH Njord
Som jeg lige har opfattet Anders, så er han vist ikke int. i den slags klamphuggerløsninger, Jeg tror han holder meget af sin båd og ville, tror jeg, ikke ty til den slags. I øvrigt er det jo ikke samme problem. Det korrekte var at bruge spiger, som originalt . Men rustfri skruer er vel acceptabelt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs.

I det konkrete tilfælde var det vist den eneste løsning!
De eksisterende huller skulle jo fyldes og en del planker har nok ikke kunnet klare at blive nittet endnu engang....
Der er siden skiftet en hel del planker, og det er naturligvis sket ordentligt!
Hebøl i Årøsund har lavet en del af arbejdet!
Strortset hele skiber er efterhånden skiftet en eller flere gange.. der er vist lidt af stævntømmeret og måske enkelte spanter samt stok ankeret tilbage fra da det var nyt.

Men jeg mener det nu er i bedre stand end det har været gennem mange år!

Imponernede at et skib der har de mange år på kølen og bla en fortid som stenfisker! stadig flyder og her det godt :-) Ud over den tid der fortælles om den har været stenfisker på hjemmesiden mener jeg at huske fortællinger om den også var det på stenområderne nord for Årø under og efter 2. verdenskrig! Men jeg kan dog ikke dokumentere det! Kun at Skibet blev genkendt af de gamle fiskere på havnen i Årøsund sor ca 25 år siden da jeg på et tidspunkt sejlede med den.

MVH Njord

MVH Njord
Ja jeg kender godt FDF "skibet" dejlig skude ;-)
Bla lånte de min 240v pumpe i fjord fordi der var gået et par nitter under sejlads og deres egen pumpe ikke tog fat ups... så pludselig lå motoren under vand!!!! Det var heldigvis ikke så alvorligt da det blev opdaget i "god tid". De valgte at lave en midlertidig løsning som så blev lavet ordentlig på land nogle måneder efter ;-)
Og tak til lynæs det vælger jeg at tolke som en kompliment. Og det er jo dejlig i sær når det kommer fra professoren him self.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også