gulvspånplader fra jem og fix

hej

er de 22mmgulvspånplader fra jem og fix okay og bruge på 1 sal til nyt gulv????

hilsen Mikael
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kunne det være rart med lidt supplerende info, men der står jo heller ikke andet end "Type V20" i tilbudskataloget!

Sidst jeg så dem, mener jeg det var Novopan som var samme fabrikat, som dem, jeg tidligere har købt hos trælasten og dem måtte jeg lægge med flyverstød (samling som ikke hviler på en bjælke/strø), hvilket er ret smart i et ældre hus hvor der ikke er noget der hedder fast 60 sm c/c-afstand.

Hvis du vil være sikker på kvaliteteten må du en tur forbi butikken og notere nogle flere oplysninger, som du undersøger, mm der selvfølgelig er brugere her, der kan hjælpe. Umiddelbart tror jeg det er en standard 22 mm gulvspånplade, som du sagtens kan anvende.
Jeg er ret sikker på, der er tale om Byggelit-plader - tjek montagevejledning
Du skal ikke regne med det store i spild - det afhænger selvfølgelig af hvor store flader der er tale om og om der skal laves mange udskæringer. Slutpladen som fraskæres bruger du til at påbegynde næste række plader mm det fraskårne stykke er under 40-60 sm (husker det ikke præcis). 

Hvis du har tænkt dig at påbegynde arbejdet snart bør der ikke være problemer ved at levere restparti tilbage hvis ikke der går mere end en lille måneds tid - men spørg i butikken.

Omvendt kan du altid købe et par ekstra plader senere - de har samme type i de rigtige trælaster og samt i hobbybutikkerne.
Jeg har i sidste uge indkøbe et stk. gulvspånplade hos j&f.
Der står en hel masse tekst.

Bla:
CE
22 mm FORESTIA. STD. GULV E1
NBI. TEKN. GODK. nr. 2280 Denne side op

Husk det sidste.

Den plade virker helt OK.
ja det må jeg huske,så de vender rigtigt. vil ind og købe dem idag. Er det ikke en okay pris for dem???
har du også limet dem???
Annonce
Du både limer og skruer dem. Der lægges to baner lim i samlingen og der fulgte en fin lille limfordeler der laver to baner med mine. Husk at læse og følge monteringsanvisningen.
Det er ikke sikkert jem og f er så god til at udlevere denne!
Husker ikke hvad de koster.
Det er hwele ideen at pladerne sammenlimes så de udgør en rumstor plade.

Følg brugsanvisningen, evt. den i snedkerlims indlæg.
hej ,så blev de købt hjem og det gamle gluv er blevet fjernet, hvis der nu er mere end de 600 mm imellem spærene ,vil de så bure for meget ned af,da mit hus jo er 1953 er der jo lidt længere imellem spærene.
De vil ihvertfald bøje mere ned end hvis der kun er 60 cm afstand fra center til center af:
1. Bjælkerne
2. Strøerne
3. (Spærene kan det næppe være)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis