Fliser på terrazzo gulv

Hej

Jeg har købt en lejlighed der skal total renoveres. Jeg er nu nået til badeværelset, som er godt 2 kvm :-) Jeg har haft en murer ude, som påstod at han ikke må ligge klinker på terrazzogulvet. Men at hele gulvet skulle bankes op, afløbet skiftes og dermed kunne der komme klinker på.

Kan det være rigtigt??

Nu overvejer jeg selv at lave det, ligge en vådrumsmenbran, og derefter ligge klinkerne.

Er det helt lovligt at lave gulvet selv??

Hilsen Martin


 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumsmembraner er noget stads. på den måde at hvis der skal dokumentation til så kan du ikke selv.

Jacob
spørg en anden murer der ikke vil tørre et større projekt af på dig end nødvendigt.
Jeg ville intet problem have med at bruge det gl. terrazzogulv som underlag for ny belægning, Der er heller ikke en lov der siger at fordi der lægges nye klinker ovenpå terrazzogulvet, så skal der bruges vådrumsløsning. Dit gl. gulv bliver jo ikke utæt af at du beslutter dig for en ny overflade.
Iøvrigt vil jeg anbefale at du evt. bare får poleret terrazzoen op igen. Den kan ofte blive som helt ny og et terrazzogulv der står flot er da meget lækrere end alle de klinkede overflader.
Mvh.
Der skal sikkert skiftes afløbsbrønd, der må ikke være synlig beton mellem brønd og ramme, men det burde ikke være nødvendigt at huge det hele op.
Synlig beton mellem brønd og ramme? Der må være noget jeg ikke har læst.
Afløb skiftes ifbm. støbning af nyt gulv.
Hvad er der galt med det gamle? Hvorfor vil du have klinker på?
Hvor står der noget om synlig beton i afløb??.
Er det ikke bare fordi du vil have klinker ovenpå det gamle gulv.
Måske Martil vil forklare nærmere.
mvh.
Terrassogulve er normalt fra en tid hvor der var andre krav til vådrumstætning og dengang var det normalt at støbe op mellem vandlås og afløbsramme.
Så er det heller ikke en k3.
Det kan det aldrig blive da det er lavetefter de gældende regler da det blev bygget.
Der behøver således ikke at være noget galt med gulvet.
Nu har jeg jo ikke selv besigtiget det, måske Martin kunne smide et pic?.
Men som faglært murersvend og jeg både renoverer og nystøber terazzo. Personligt syntes jeg at et lækkert nypoleret terrazzogulv er noget af det mest eksklusive man kan få.'
Det ville det da være vandvittigt og meget dyrere at brække et fungerende gulv op når man kan nøjes med at polere det gamle og tilmed få noget der er mere eksklusivt og i den originale stil.

Vend tilbage til din tråd Martin, vi sidder her for at hjælpe dig.
Mvh.
Hej allesammen. Undskyld jeg først vender tilbage nu, men har haft en masse for.

Nu skal jeg jo prøve at huske alt det i har skrevet, kan ikke se jeres svar her hvor jeg skriver besked fra, men alså, det er det orginale afløb (1920'erne) som der er det store problem. Som jeg har forstået det så skal afløbet skiftes hvis der skal ligges klinker da klinkerne vil ligge højere end selve afløbet og så kan vandet trænge ind mellem klinkerne og gulvet. Og man må åbenbart IKKE bare hæve afløbet så det kommer til at passe med klinkerne. Jeg har desværre ikke et billed her, men skal nok vedhæfte et senere. Jeg bryder mig ikke specielt op terrazzo, så det er derfor jeg vil have klinker, og så er der også er revne i gulvet som skal laves hvis jeg ville beholde det. Har fået et tilbud på polering af gulvet som ville koste mig 3000 kr og da jeg ikke bryde mig om det er der mange penge.....  Det er en andelslejlighed på 2 sal der er tale om og der bliver ikke laver tilstandsrapport på en andelslejlighed. 

Tror jeg fik det hele med.

Tak for alle jeres svar, skal nok svare hurtigere næste gang og skal nok huske billedet. 

Hilsen Martin.

 



Hej igen.

Jeg vedhæfter lige et billed, desværre ikke af afløbet men af selve badeværelset, bare så i lige kan se hvad det er vi snakker om.

Mvh Martin


 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis