tilslutning af vand til espressomaskine

Hej

Jeg skal tilslutte direkte vand til en espressomaskine, som skal stå på køkkenbordet ved siden af køkkenvask.  Hvordan skal det laves?

Håber I kan hjælpe

mvh

Christian

 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med mindre maskinen er forsynet med en sådan påfyldnings studs kan du ikke lave det. Er der en studs hvor der kan sættes en slange på skal du nok under vasken for at sætte et T stykke på det kolde vandrør og så en extra ventil. Det vil nok blive pænest hvis du laver det med en ventil /hane extra på køkkenbordet.

Hej

Tak for svar. Maskinen er beregnet til direkte vandtilslutning. Der skal også sidde et kalk-filter mellem vandtilslutning og maskine, se vedhæftede. Skal man lukke for al vand inden man går i gang og evt hvor henne?
mvh
Christian


 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

Det ser ud til at du har opvaskemaskine. ( afløbsslangen på billedet )

Jeg ville sætte et T-stykke på hanen til opvaskeren og tilslutte den der.

Og det må du godt selv gøre - det må du ikke hvis du begynder at skære i rør.

lukke for vandet - du må have en hovedhane et eller andet sted.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej
Ja der er opvaskemaskine ved siden af. Vil der komme det samme tryk på vandtilslutning hvis den sættes på opvaskeren?
mvh

 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

Ja-da - det er jo bare en hane - den reducerer ikke tryk.

Jeg gjorde det samme da jeg tilsluttede vand til mit amerikanerkøleskab - ingen problemer.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
ok, hvor får jeg sådan et T-stykke? Jeg går også udfra at der skal mere vandledning til, (kobber?)

Skrues det blot?

 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

T-stykket kan du få i ethvert byggemarked - vandledningen kan jeg ikke rådgive om - men mon ikke du kan få en forlænger ? som kan skrues sammen - din tilslutningsslange ser ellers lang ud.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Er det der man åbner/lukker for vand, den med blå prik?


 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

Det er ikke en hovedhane - for sure.

Er det tilslutningen til opvaskeren er det jo lige til at gå til - af med slangen til opvaskeren - på med et T-stykke - på med de to slanger til opvasker og espressomaskine - åbne.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg skal blot checke om ledning går til vaskeren? Kan hovedhane være i kælder? Lukker jeg så for alles vand? Står det på til hvilken lejlighed?

 Med venlig ilsen

Christian Brøndum

www.mink-pelse.dk

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis