Montering af kontraspjæld i emhætte

Jeg er ved at være godt træt af emhætten står og klaprer når det blæser. 
Synes at have læst at man kunne montere et ekstra spjæld i emhætten som skulle gøre at den netop ikke gør det.
Har så været ude og købe sådan et kontraspjæld. magen til det her http://www.vvs-eksperten.dk/index/k...25-mm-p974
men hvilken vej skal det egentlig vende?? skal det ikke sidde på samme måde som det der allerede sidder i emhætten? altså så den er lukket når den ikke bliver brugt og åbner når jeg tænder for emhætten?? 
God weekend 

nyt nyt nyt...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nitroman... jeg håber vi stadig kan være på talefod, efter dette svar

Hvad tror du egentlig selv der sker, hvis du vender det modsat det der sidder der i forvejen??

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

har lige monteret det, men sys ikke rigtig det har hjulpet noget i det blæse vejr her. noget krav om det skal sidde tæt på det andet spjæld eller har det ikke nogen betydning?? det er monteret ca 1 m fra det i emhætten

nyt nyt nyt...
 Ja, ja... du er nu ikke så tosset

Men prøv da at montere det. Jeg tror det hjælper.
Det skulle da være mærkeligt, hvis 2 ventiler, skulle åbne samtidig/synkront, ikk´?

Så ja, det hjælper garanteret... go´ weekend til dig også

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu er det jo også et elendigt vejr hos jer i den sydlige del... lad det sidde lidt. Måske er det tilstrækkeligt, ved almindeligt vejr

Iøvrigt mener jeg, at jo længere der er mellem emhætten og den ekstra ventil... des bedre.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
ja jeg krydser fingre ;-) ellers kunne man måske montere en lille smule vægt på det ene spjæld så der skal mere til at løfte det op.. der er så bare om det nu også åbner når man tænder for emhætten

nyt nyt nyt...
Det sad jeg også og overvejede... det med lidt kontravægt.
Men som du skriver, kan man jo risikere, at ventilen så ikke åbner.

Jeg ville som sagt lige væbne mig med lidt tålmodighed..... vinden aftager jo nok på et tidspunkt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jaah der er sku ikke andet for. tror bare vi lukker den her tak for hjælpen

nyt nyt nyt...
Jeg giver liige mit besyv med her. du skal monterer dit spjæld så tæt på vindhætten oppe under taget som muligt. Det der sker når vinden blæser er at luften passerer henover vindhætten oppe på taget, det skaber et vaccum, der så og sige suger luften ud af dit afgangsrør ned til emhætten og derfor klaprer spjældet. Derfor skal du så højt op, som overhovedet muligt med spjældet så der er et minimalt stykke afgang luften kan suges op igennem. Alternativt kan du prøve om du kan finde en bedre vindhætte til dit tag, hvor luften ikke så let kan komme ind eller en jalousi-rist hvis du har afgang i husmuren.
Et elektrisk spjæld er det eneste der ikke står og klaprer når det blæser.

Jacob
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis