Suzuki med svage forlygter

Hej

Jeg har en Suzuki Wagon R 1,3 fra 2001.

Dens forlygter er blevet svage, og i første omgang tænkte jeg at det nok krævede et batteriskift. Men så læste jeg lidt rundt, og læste noget om sikringer.

Som du måske kan høre så er jeg lidt grøn, men jeg er utrolig lærnem.

Jeg tjekkede alle sikringer, og de er alle intakte.
Bilen starter fint, alt andet elektronik fungere.
Det lange lys er som det skal være.

Der er kun når jeg har nærlys på, at det bliver svagt.

Nogen bud på hvad det kan være.

Mvh.
Bob
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det begge lygter der er svage , og er det noget de er blevet eller altid har været
prøv lige først at vaske lygterne ( utroligt så mange det har været nok med en gang vask når folk er kommet med det problem )
ellers så prøv at skifte pærene , de kan være blevet trætte , få evt nog der er lidt kraftigere
hjælper det ikke må der være en dårlig ledning et sted
hej
Prøv at kontrollere om det kun er "kørelyset" der er svagt - tænd lyset og se om det korte lys så bliver kraftigere - skriv igen når du har undersøgt dette.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
det kan også være reflektorerne i parabolerne der er blevet matte

 

det kan også være "glasset". har en selv en bil hvor lygte"glasset" plastiken bliver matte, de bliver nærmest sandblæst. har en vw fra 2002 og har samme problem. man kan købe noget ved T-hansen som kan polere det væk(næsten). ellers er der kun at købe nye forlygteglas/plastik
Annonce
du kan ikke købe løse glas til moderne biler

 

Er det ikke mere korrekt at skrive at man ikke kan købe løst plastic til moderne biler.

Netop lygtereservedele lavet af glas kan man ofte få fordi de er så gamle.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har haft stor glæde af at sætte relæer på lyset.
Ved at føre ordentlige ledninger ud til lygterne, får man fuld styrke på pærerne og så lyser de tilfredsstillende.
Det er klart, at man mister styrke via sløje og underdimensionerede ledninger, slidte kontakter og irrede sikringholdere.
Det hjælper ikke at udskifte til dyre og underlige løsninger, hvis der ikke kommer strøm til forbrugerne.
Problemet er, at det arbejde med at sætte relæer på, gør ikke sig selv. Derfor kører jeg også rundt med stearinlys bag lygteglassene på især fruens Mondeo, men på den gamle Land Rover med relæer, er der enormt blus på standardlygterne.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm din rover har jo også en generator på størrelse med en blandemaskine

 

Næh nej, uldal, det er en lille pisling på 45 amp. Det er en ældre 2,25 benziner bus uden en militær fortid!

Den du tænker på er den militære 24 volts generator , der er monteret på de gamle radiovogne, normalt Light Weight udgaverne.
Den er helt abnormt stor, næsten på størrelse med hovedmaskinen!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis