PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Okay ved ik lige hvad der sker for linket

 

Hold kæft hvor i spammer min tråd man

Ja og det kan du lige så godt vænne dig til Til gengæld kommer vi vidt omkring og har det sjovt

Linket virker sådan set godt nok.
De der stropper, kan da holde en menneskealder... måske bortset fra, hvis de ikke er modstandsdygtige overfor solens UV stråler.
Det må du nok heller undersøge.

Ja, selvfølgelig er det godt nok... ser det ikke ud til at den australske flåde virker?
Ikke mere snak.... BYG !!!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Først og fremmest held og lykke med projektet. Det bliver sikkert knaldgodt.

Der er mange plusser ved dit projekt, men der er også en ting eller to du skal tænke over.

Jeg har med Beredskabsstyrelsen sååååååh mange gange hentet personer fra deres tømmerflåder fordi de mistede motoren og de ikke kunne padle ind osv. OG der er flere der ikke engang har motorer med, kun et sejl!?

Vi var ved at give 2 25-årige en bøde på 5.000 i sommers for uagtsomt at have spildt statens ressourcer, men de slap for bøden da helikopteren ikke var lettet.

Synes ikke du skal stoppe projektet, det lyder rigtig sjovt, men tænk blot over hvad du vil gøre hvis din motor går sig en tur? Jeg vil anbefale dig at have 2 med, 1 reserve og 1 du bruger, så skal du og dine gæster ikke hentes af styrelsen og evt. betale en pisse irriterende bøde.

Og JBR har ret, svømmeveste er okay. Men indsatslederen kan godt hvis han er sur, give en bøde til en person der har de der billige skod svømmeveste som ikke engang kan kaldes svømmeveste fra fætter br eller hvor de er fra.

Rød grød med flæb er mit kald!

@ GeoG...... Det kan faktisk ikke svare sig at købe svømmeveste, hvor man tror de er billigst.  Så det forstår jeg ikke at der er nogle mennesker der gør.

Jeg købte mine ved et bådudstyrsfirma på nettet. Det er Helly-Hansen og da det var en overgemt model (altså forrige års kollektion) skulle jeg kun af med 100 Kr. pr. stk. De er godkendte efter alle kunstens regler

Og så lige et drillespørgsmål.... hvad nu hvis en stor flot motorbåd med kun en motor, får motorstop, og skal undsættes af redningsfolk... får han så også en bøde??

Nåårh nej... det er kun ham "idioten" på tømmerflåden med påhængsmotor der får det, ikk´?

P.S. Iøvrigt er det mit "firma" der driver redningshelikopterservice i DK, så jeg er helt enig i, at man skal have sit sikkerhedsudstyr i orden, når man færdes på havet.
Iøvrigt vil en bøde på 5K ikke dække skyggen af det det koster at sende drengene på vingerne. Men det er vi jo alle med til at betale....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvor mange både ser du i Danmark der har to motorer, i Tyskland er det ret udbredt at de har en lille reserve motor hængende, men de har også helt andre priser !
En god ide er det at have et godt anker med rigtig god ankerline og en stump kæde á mindst 2 m. Og netop til jeres brug vil et patent anker være bedst, så er der ingen af jer der kommer til skade hvis i jogger på det. Det kan meget vel ske med et af de billige paraplyankere.
Jeg sidder lidt og tænker nu. Den der fra min video. Den ligger så ekstremt højt! Medmindre man er 10 personer på den hver gang.

Dr_lynn har du ik nogle modeller eller lign? Og vejer dine ik rimelig MEGET? Så man ikke kan løfte den op på trailer?

 

Spændende projekt.

Mig og nogle venner lavede for små 10 år siden en flydende campingvogn. Monteret med en 15 hk påhængsmotor som man styrede med armen ud af bagruden.
Den havde 5x 200 l tromler i hver side og 2x 200 l tromler i bagenden. monteret på en stålramme. Den var super stabil.
Skrevet af NiklasH på 21 jan 2011 11:04
Lol, jeg er ikke et barn
Men altså fatter hat af de lamme redningsveste. Heldigvis er der ikke politi på vandet ved mig. Men man må ikke drikke om bord eller hvad?


Ja ja ro på nu. Tvivler på man for bøde for den slags. Det har jo inteet med sejlads at gøre.
I vores flydende campingvogn fik vi da aldrig bøde. og der blev sejlet med meget høje promiller og uden veste, lys osv. den lå endda optøjret i en fjord. folk synes bare det var en sjov ide
Der er yderligere 147 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også