PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nemlig

 

Skrevet af NiklasH på 21 jan 2011 20:06
Hvordan sætter jeg egentlig tønderne fast? I min video der bruge de bare de der spænde bånd som man brugere til trailere.. Men de holder vel ikke i længden i saltvand?
Er det de der nylon gjorde du tænker på, så holder de væsentligt længere end stålbånd o.l. Bare noget nylon eller Polyester reb  vil holde i mindst 20 år.
 Og ja en god olie eller alkydmaling vil kunne lukke kanterne, glem alt om acrylmaling plast maling det falder af i løbet af en uges tid. Du kan også lukke endefladerne med en vandfast lim, det er nok den billigste måde.
Og ja jeg kan godt se at de har det skide skægt på den flåde, jeg syntes især den cene hvor der er en fyr der vipper baglæns ud siddende i en have stol 
Jeg vil ikke anbefale finer til tømmerflåder, det delaminere efter et par år, den med at male kanterne er ok, men hvis man skal lægge så meget i det kan man jo ligeså godt bygge en båd, meningen med tømmerflåder er at de er tæt på gratis, have en enorm brugsværdi, være uforpligtigende med andre ord det modsatte af det gængse lystfartøj. Vi plejer at sige at man skal kunne hoppe/træde på alt hvad der er på flåden, den skal være gratis men solid, vores er i store trykkede planker og styropor det er en x-malerflåde fra b&w, den synger på sidste vers efter vi har sejlet den hårdt og den har ligget i vandet siden 2003. Paller er gode og stive (brug dem hvor mellemkoldserne er massive!) En flåde må heller ikke være for stor, større flåde, større problemer og det giver bedre fester når det hele er lidt kompakt. mht. motor skal den ikke være for stor til din størrelse vil jeg sige max. 10 hk, over det er det spild af beændstof men den skal være driftsikker (læs; dyr).
Man skal være i stand til at føre fartøjet på betryggende vis og i øvrigt holde sikker kurs og fart, men med en maxfart under to knob er det ikke så svært Det koster noget med 1200 pr manglende vest at blive knaldet (svømmeveste er ikke godkendte og er ikke redningsveste) man kan købe de godkendte hos en skibsophugger for ingenting, men de er umulige at få på hvis man er fuld Det er for dumt at sejle uden lanterner man kan få en speedbåd i gennem festen tænk på at de heller ikke altid er helt appelsinfrie! Bare byg løs, man kan altid raffinere konceptet hen ad vejen. Jeg prøver at uploade nogle billeder af min flåde i forskellige revisioner i galleriet så kan du se den.

Dr_Lyn
Hej Lyn... Det er nogle temmlig usynlige billeder du har lagt på :-)
Mon ikke du skal reducere dem i størrelse inden du lægger dem ind igen :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej Njord
Prøv at kigge i "Gallerier"
Har lige siddet og kigget dem igennem, og jeg tror de har det røvkedeligt på den flåde!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er noget vrøvl du komme med omkring X finer Dr_Lyn, nu er der bygget både i X finer i over 50 år og mange af dem lever i bedste velgående.
Det er helt og holdent et spørgsmål om hvordan den behandles, huskes det at alt endetræ skal lukkes grundigt og fladerne have maling, kan den holde i rigtigt mange år. Hvis der bruges en 10 mm. Østen X finer til dækket på flåden er det rigeligt, men giv pladerne maling på både under og overside. Hvis du kan få fat i de blå tønder med låg, skal du huske at fylde en secomastik paknings kant i låget inden du lukker dem, de er godt nok "født" med en gummi pakring men det har vist sig ved flere lejligheder at den ikke pakker godt nok. Flamingo klodser kan da bruges men de er virkeligt dyre i de størelser.
OK, så tager vi den lige en gang til for Prins Knud og Dr_Lyn.....

Uddrag fra Søfartsstyrelsens side:

Regel 2 Redningsveste

1 Denne regel omfatter alle fritidsfartøjer bortset fra badeudstyr, der udelukkende anvendes i strandkanten.

2 Alle fritidsfartøjer, der ikke er fortøjet i havn, skal medføre redningsveste eller svømmeveste til alle personer om bord.

Så jo, svømmeveste er godt nok.
Og det er jo meget heldigt, da det er sådanne jeg har 5 af ombord... + 1 til vuffen
Men det havde jeg selvfølgelig undersøgt, inden jeg købte dem

P.S. Flot flåde i Galleriet Dr_Lyn....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hold kæft hvor i spammer min tråd man 


Kan ik følge med. Det gode Dr_lynn er at jeg kan båse skaffe plastic tønderne og jeg kan skaffe paller! Men en tømmerflåde af paller bliver ALT for tung, da vi skal kunne fragte dem. Og det de spænder dem fast med er dem her= http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/[...]s:0

Vi skal have en 5 hk motor på. Og hvad er det i siger med ikke krydsfiner nu?


 

Der er yderligere 157 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også