PARTY TØMMERFLÅDE

Hej Hej,

Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha læst de tidligere forums, men tænkte lige jeg ville starte en ny.

Tømmerflåden skal bruges til sommer vi alle vennerne kan chille ud på vandet. Lig med nogle øl og grille lidt derude og så bade.
Jeg vil først og fremmest høre om nogle regler. Må tømmerflåden godt ligge ned ved vandet? Altså uden en form for tilladelser? Må der komme en mindre motor på? Og kan der komme sådan en på?

Tømmerflåden skal ca være 4x5 meter. Og der skal muligvis være en bænk, grill og andre små ting. Den skal også kunne bære +10 personer. 
Hvor mange liters tønder skal jeg bruge? For at den kan ligge MEGET stabilt og tæt på vand?

Jeg vil lave nogle tegninger når jeg er klar til det.

Regnede meget med et svar fra Dr_Lynn!

 

Hej Hej, Jeg skal i gang med en tømmerflåde! Ha... Vis hele indlægget
187 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad smører de dem med? og er det kun kanterne?

 

Det er en maling / træbeskyttelse eller lignende.
Formålet er at sikre de ikke tager fugt i limningen og skilles ad....

Sætter du motor på flåden er der ikke den store tvivl om du skal have redningsudstyr ombord.
Men nøjes du med at have den liggende som "badeplatform" er jeg ikke sikker på det er et krav...

Jeg har flere gange set badeplatforme der ikek har rummet nogen form for redningsudstyr.. Og jeg er også simelig sikre på at nogle af disse er udlagt af diverse kommuner....
Men det gør jo ikke at det er mere rigtigt af den grund!!

MVH Njord

MVH Njord
Læs det her:

https://www.retsinformation.dk/...x?id=27537


Så er du ikke længere i tvivl om det med redningsvestene.

- Der skal kun være redningsveste/svømmeveste til det antal personer der er ombord på et fartøj.

- Lanterner skal sættes, hvis du ligger for anker om natten.

- Du må ikke have drukket mere spiritus, end at du stadig kan føre fartøjet på betryggende vis.

Du kan søge om dispensation for det med vestene hos Søfartsstyrelsen... men i dit tilfælde vil jeg tro, at du ikke får den. (Læs selv ovenfor viste link).

Go´ badetur....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tak for svarene : ) Nemlig, den er jo på en måde som en badeplatform
Hader rednings veste! xD
Så er det godt jeg kan være stang stiv og føre alle køretøjer.
Vi snakker om en motor med maks 5 hk eller lign
Den skal ligge om natten muligvis, men det er totalt dødt der hvor den ligger?

 

Jeg skriver bare hvad loven siger.... og hvad du evt. kan fanges på, hvis du ikke gør som loven beskriver.

Om det så vil blive håndhævet i et "dødt område".. tja....

Motorstørrelsen er ligegyldig, medmindre du regner med at få den op at plane... så er der noget med et motorbådskørekort, du lige skal have kigget på

http://www.fritidssejler.dk/speedbaade/Sider/Hvornårkrævesderspeedbådskørekort.aspx

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Men håndværkeren! 4x5 meter er altså 20m2 bare lige til din orientering, der kan vi også være 10 + et par stykke Fordi den video jeg netop har linket til der er de mere end 10 på. dog har de ik så mange tøønder, så de ligger lige på overfladen.

 

Haha tak Ja speedbådsmotorer, nej tak

 

I princippet kan du smide en 200 HK´s  motor på... så længe det ikke får flåden til at plane.

Hvorfor skulle man så gøre det??? Fordi man kan og det lyder fedt

Ja, den australske flåde er på ca. 20 m2.... men de får så også våde fødder med 24 mennesker på

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja, jeg havde så tænkt mig at bygge næsten det samme, dog med flere tønder...! og måske mindre størrelse hvis det er? Så den ikke ligger så højt hvis vi kun er 4 personen :b så 4x5 meter er noK!

 

Hvis I er max. 10 personer, er der jo ikke noget problem i, at lave den præcis som den australske.

Det er jo lettere at komme op på flåden igen, hvis den ligger lavt, ellers skal du ud i noget stigebyggeri også


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 167 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også