Gasfyr mister tryk/vand.......er det skidt?

Har købt et hus med et gasfyr, der af en eller anden grund mister vand/tryk. Jeg kan fylde en smule vand på så det kommer op i tryk, men 1-2 dage efter er trykket nede igen.  Har fået fortalt at det kan være en utæt ekspansionsbeholder, og at det ikke betyder noget, selvom det er irriterende.

Kan nogen fortælle mig, om det er godt eller skidt og hvor vandet bliver af, da jeg ikke har kunnet finde nogle lækager?

Er det kun trykket på selve fyret der ikke vil vise noget eller er der risiko for at vandet i systemet stille og roligt forsvinder, hvis jeg ikke genopfylder jævnligt?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gumbas.

En ekspansionsbeholder sørger for at holde trykket i anlægget. Når vand bliver varmt udvidder det sig - og gummibælgen i ekspansionsbeholderen presses sammen og omvendt når vandet køles ned.
Så det er skam ikke en helt ubetydelig lille fætter

Typisk er der 12-18 ltr i en beholder til et almindeligt hus - og er gummibælgen gået i stykker, kan der fyldes en del vand på før det opdages. Men på et tidspunkt vil der være blivet fyldt så meget vand på, at det kun kan komme ud et sted. På sikkerhedsventilen.
Den vil begynde at dryppe - som regel mere under opvarmning af anlægget.

Jeg har haft held med at give ekspansionsbeholden et "dask" med en flad hånd - og lyder den meget massiv, kan det være den, det er galt med. Lyder den metallisk hul, er den sikkert ok.

Så lyder den ok - og sikkerhedsventilen ikke drypper, så tjek for utætheder hvor du kan følge installationen.

Finder du stadig ikke nogen utætheder, kan det være i skjulte installationer - og der skal måske tænkes på trykprøvninger.

Mvh Allan

VVS.dk - Gør det billigt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis