Fortrudt håndværker

Hvad skal jeg gøre.

Jeg har et badeværelsesgulv, der skal ophugges og støbes om med pålægning af nye fliser. Jeg fik et tilbud af en håndværker, der gav et godt tilbud på renovering og modernisering af hele badeværelset, som jeg sagde ja til.

Jeg har nu fortrudt, da han ikke opfylder andelsboligforeningens krav om, at han, for at lave gulvet, skulle være medlem af murerlauget og for at lave resten, skulle være uddannet murer. (1.klasses arbejde).

Det er selvfølgelig mig, der er en klovn, men jeg vidste ikke, at der var de restriktioner på badeværelset. Jeg så først det, med gulvet, som jeg har snakket med ham om, men kun hvad angik vvs, men har nu opdaget det sidste.

Han har været har og vise nogle fliser, indkaldt til en samtale med viceværten, hvor viceværten ikke kom, da han angiveligt var syg, samt angiveligt været oppe på kommunen og høre, hvad han skulle skrive i ansøgningen og aflevere en fuldmagt fra bestyrelsen. Han sagde, at formanden havde sagt, at han også skulle lave en tegning af badeværelset.

Hvad gør jeg nu?
Jeg har noget i køkkenet, han godt må lave. Men jeg tror ikke, han vil lade sig spise af med det.
Jeg har også tænkt på at sige, at han kan fakturere, de timer, han har brugt på det. Men jeg er bange for, at han skriver en hel uge på, uden jeg har fået noget ud af det.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at forklarer ham problemet og se hvor forstående han er. Som regel kan man blive overrasket over, hvor venlig håndværkere er :-)

Ung mand med sunde interesserer

Jeg har allerede snakket med håndværkeren. Jeg har tidligere kun sagt, at vi skulle bruge vores egne håndværkere til vvs arbejdet.
Jeg har snakket med ham om det andet i telefonen igår. Han (og hans kone, som jeg også tilfældigvis også har snakket med) er meget vedholdende. Det kan jeg godt lide, men ikke nu, hvor jeg har dummet mig så meget. Han har krav på at udføre opgaven, selv om det kun er en mundtlig aftale.
Vi har ligesom bekræftet aftalen af flere gange.
De vil have jeg skal ringe i morgen og han vil starte mandag, selv om kommunen endnu ikke har modtaget den fuldmagt, de skal have og har givet tilladelse til arbejdet.
Annonce
En mundtlig aftale er lige bindende ja.

Men han kan jo ikke begynde på arbejde hvor der ikke ligger en tilladelse endnu, så vil han dette ville jeg helt klart stoppe ham, og evt. afbryde samarbejdet helt, hvis han ikke forstår dette.
Tjaaa den er svær,,... men opfylder han ikke kravene så må han trække sig vil jeg mene, mod selvfølgelig de timer der er blevet brugt

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Han opfylder ikke betingelserne for at udføre arbejdet. så er den vel ikke længere.

Jeg kørte for nylig til syn med min minibus, en ganske alm. Land Rover Stc. som bare er indreg. som bus, men blev afvist pga at synsfætteren ikke havde det fornødne kørekort for at måtte prøvekøre vognen.
Jeg havde bestilt tid og var i grunden tvunget til at betale, hvilket jeg dog ikke gjorde, idet det ikke er mit problem at manden ikke har sine ting i orden til at klare opgaven.
Det samme må gælde for dig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det synes jeg også. Jeg har også sat ham stolen for døren. Men det med tilladelsen siger han, er kun en formalitet. Det har han snakket med vores formand om, siger han. Alle får lov. Jeg kunne så høre da jeg talte med ham idag, at han endnu ikke har indleveret eller indsendt papirerne, som han sagde, han ville påtage sig. Jeg spurgte om han var murer. Det var han, sagde han. Jeg har så bedt ham om at vise et svendebrev på mandag. Han ville komme søndag og vise det. Det vil jeg heller ikke have. Jeg vil have fri i weekenden.

Men jeg skal ikke betale noget forlods, så jeg kan jo ikke blive snydt. Men jeg kan blive krævet, at det skal laves om og jeg skal betale dobbelt og det magter jeg ikke.

Ang. bilen. Du havde bestilt tid, men de havde ikke kompetence til at udføre opgaven. Men du kom jo heller ikke til at betale.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis