Kakkelovn med revner

Har en stor kakkelovn i mit hus i Sverige. Inden jeg overtog ovnen er der nogen som har fyret sådan op at den er revnet. Funktionen skulle efter skorstendsfejeren ikke fejle noget, men det er jo ikke så pænt med sprækkerne. Tænkte om man ikke kunne fylde noget i dem. Det skal klart kunne tåle høj varme, være fleksibelt, gerne hvidt - Taler vi om silicone eller har i et bedre forslag? Kaklerne er hvide.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
JA JAEH fyld du bare silicone i, hvis du altså vil af med huset. Du har vist aldrig læst hvad silocone er ?????????
Du kan få en hvid ovnkit du kan fylde i revnerne, men det vil altid være synligt, måske endda forstærkes synet af revnerne hvis du fylder noget i. Hvis det er en rigtig gammel opmuret ovn, kan det være sætnings skader det behøver ikke være fordi "nogen" har fyret extra hårdt i ovnen. I gamle dage er det sket at madammer har smidt vand på en rødglødende ovn af støbejern, så revnede de.

V.h.  Håndværkeren
Du har helt ret. Jeg ved ikke hvad silicone er, men så at det kunne tåle høje varmedgrader og ved fra fugerne i badeværelset at det også kan give sig uden at revne. Anyway jeg vil forsøge med hvid ovnkit. Nogle af revnerne er blevet udbedret tidliger og det ser faktisk ok ud. Det er et megte gammelt hus så det kan godt være der er tale om sætningsskader. Tak for dit råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis