svalehale og fingersamling....

Hej 

Har mod på at udvide min brug af overfræseren.

Er der nogen der har erfarring i at anvende en sinkefræser, dovetail jig, skabelon eller hvad det nu hedder??

Hvor kommer man i nærheden af en sådan til en fornuftig pris?

Håber nogen kan hjælpe.

venlig hilsen Kim
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Woolfkraft har faktisk sådan et sinke aregat som kan bruges til de fleste håndoverfræsere.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 07 jan 2011 10:47
Woolfkraft har faktisk sådan et sinke aregat som kan bruges til de fleste håndoverfræsere.

V.h.  Håndværkeren


Hej Håndværkeren

Har du nogen ide om pris og hvor det kan købes?

Har du erfarringer med at bruge sådan en dims?

Kim
Hvis du ikke har noget imod at handle på nettet så prøv at kigge på ebay. Har selv lige købt en fra england gav ca 500 dkk. incl. fragt det er en "silverline" Søg på dovetail jig. Har ikke fået prøvet den ordentligt endnu. Men har dog prøvet en enkelt gang ser ud til at man kan få noget fornuftigt ud af den. Manualen er meget ringe, men den sælges også under mange andre navne end" silverline", så jeg googlede "manual dovetail jig" og fandt en masse brugbare manualer. Jeg har set dem i dk til 1300 dkk så der er da noget at spare.

per

Med venlig hilsen Per.
Skrevet af Zeuner på 07 jan 2011 11:01

Hej Håndværkeren

Har du nogen ide om pris og hvor det kan købes?

Har du erfarringer med at bruge sådan en dims?

Kim
Nej det er jo for amatrører, jeg skære dem ud med rygsav og stemmejern

wolfcraft sælges i bauhaus ved jeg, sikkert osse andre steder, mener den der skabelon koster lige i omegnen af 600, men det er så uden fræserjern. du kan prøve og kigge på deres hjemmeside, der er nogle videoer hvor de viser hvordan den virker, den ser lidt "blik" agtigt ud, men til den pris kan man nok ikk forvente meget mere. måske kan den alligevel lave et ok stykke arbejde.
Annonce
Skrevet af guldsnedkeren på 09 jan 2011 11:23
wolfcraft sælges i bauhaus ved jeg, sikkert osse andre steder, mener den der skabelon koster lige i omegnen af 600, men det er så uden fræserjern. du kan prøve og kigge på deres hjemmeside, der er nogle videoer hvor de viser hvordan den virker, den ser lidt "blik" agtigt ud, men til den pris kan man nok ikk forvente meget mere. måske kan den alligevel lave et ok stykke arbejde.


Hej

Har lige været i Bauhause og kikke.

Den sælges under et andet navn nemlig Craftomat... muligvis et at Bauhaus' egne mærker.. Men præcis den samme... dette står ikke kun for egen regning men ogå noget jeg har fået fortalt ved Wolfcrafts danske mand. Se nedenstående:

Hej Kim Tak for din henvendelse. Vi forhandler vores produkter via byggemarkeder. Så dit lokale byggemarked kan skaffe det hjem til dig hvis de ikke har den hjemme. Ellers kan jeg oplyse at den er i sortimentet i Bauhaus, dog under navnet "craftomat". Håber dette hjælper dig ellers er du altid velkommen til at kontakte mig igen. Vejl. uds. pris er 699,00 DKK

Jeg kan dog oplyse at den koster 549,- i Bauhause...

Hvorvidt det ser blikagtigt ud forholder jeg mig ikke til...

Men der går nok ikke længe inden jeg "hopper på" sådan en...

Kim
Hej Kim

Har du været ude og købe en Craftomat? Og er det pengene værd?

Jeg er lidt interesseret, da jeg overvejer at købe en, men jeg har ikke noget projekt endnu, så 579,- i Bauhaus er også penge.

Venlig hilsen
Kristian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis