Støvsuger til værksted

Hej

Først lige en velkommen i år 2011, til alle herinde...

Ville høre om nogen havde et bud på en ok støvsuger til mit værksted?

Mit behov er primært rengørenig på gulvet men.... det ville være rigtig fedt om jeg kunne bruge den som sug på min brodrundsav også....

Har nogen erfaring med de ret prisbillige man kan få i Harald Nyborg (eller Harald Snydeborg som vi kalder det hjemme hos os).

Kom gerne med forslag.

Venlig hilsen

Kim

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt den store fra Harald Nyborg, og den er glimrende, larmer meget, men suger fint.

Lige nu har vi en Nilfisk Buddy, og den er på ingen måde pengene værd. Larmer, suger ikke, og er en gang plastiK!
Den blå 20 L Wasco som zeuner lagde et link til er en helt igennem fantastisk maskine til værksted og andre steder hvor man godt vil skåne den pæne inde fra stuen. Suger som en drøm og larmer ad helvede til, kort sagt en rigtig støvsuger og ganske robust. Man skal dog huske at udskifte filteret når man stiller om fra våd til tørsugning. Og så koster den jo ikke mere end 10 støvsugerposer. Poserne til den er forresten pænt store. Og nej, jeg får ikke kommission fra Harald Nyborg.

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

jem&Fix og onkel haralds industrisugere Wasco til 2-300 kr er sk... gode. Blot har Jem&Fix ikke poserne længere????? Dem skal man hente hos onkel Harld. Jeg bruger den til alt på værksted og når jeg renser fyret.

 

Annonce
Tak for de mange indspark.

Jeg har handlet, det blev en fra onkel Harald 
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...&Grp=&n=10

den suger ganske fortrinligt. synes dog at slangen er lovlig kort og kunne ønske at røret var i metal og ikke i plast. til gengæld er det smart at røret er i tre stykker, det giver mange anvendelsesmuligheder...

Men mon ikke jeg kan finder en forlængerslange og et matalrør næste gang jeg kører på containerpladsen... der er meget guld at finde et sådan sted (Containerguf som vi kalder det).

Kim
Skrevet af Zeuner på 04 jan 2011 19:17
Tak for de mange indspark.

Jeg har handlet, det blev en fra onkel Harald 
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...&Grp=&n=10

den suger ganske fortrinligt. synes dog at slangen er lovlig kort og kunne ønske at røret var i metal og ikke i plast. til gengæld er det smart at røret er i tre stykker, det giver mange anvendelsesmuligheder...

Men mon ikke jeg kan finder en forlængerslange og et matalrør næste gang jeg kører på containerpladsen... der er meget guld at finde et sådan sted (Containerguf som vi kalder det).

Kim


Jamen tillykke med investeringen, må i få mange gode år. Sørg nu for at konen ikke opdager hvor skrap du er til at styre den!

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

et lille fif til d ig og fin nye Johnny. Check en gang imellem indgangen til pose fra slange. Tag omløberen af og rens. Snavset skal piske 90 grader ned i posen, og aske og andet snuller, har det med at lave en betonklump, lige der. Go' fornøjelse! PS: Du kan købe en billig forlængerslange i et støvsugercenter

 

lige en lille historie til eftertanke - når nu talen falder på støvsuger i værkstedet til maskinerne.....

jeg solgte for nogle år siden min andelslejlighed, og som så mange andre salgssager fik køber lov at overtage før tid - den brugte de så på at istandsætte - bl.a. høvle gulve af - flere dage efter at gulvene var høvlet/slebet gik de rundt og rydede op, bl.a. blev alt savsmuld støvsuget op med en gamel aflagt støvsuger - ca. 3 timer efter at de forlod lejlighedden gik der ild i støvsugeren - alene af den grund at der var tale om savsmuld i en godt varm maskine - i følge brændvæsnet er selvantændelses temperaturen for savsmuld ned til 55 grader - hvilket men nemt kan forestille sig at der kan blive i en støvsuger hvor posen er fuld og den har kørt i lang tid.....brande forasaget af støvsuger er set før.
derfor tøm altid støvsugeren efter brug hvis posen er fuld, eller alternativt ofte så den ikke køre varm - sørg evt. for efter brug at åbne støvsugeren så varmen kan komme ud og ikek ligger og ulmer.

mht. til min lejlighed (som jeg på tidspunktet teknisk set stadig ejede men ikke havde ansvar for var det foreningens forsikring som dækkede skaden - alt hvad der sider fast i bygningen dækkes af denne og da lejlighedden var tom var der "kun" sket skade på bygning (lejlighedden var i øvrigt total skadet og ejendommen blev evakueret mens brandslukning foregik)
ER det dene du har købt?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3482&Grp=&n=10

Jondop
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis