Loftventilator - Al vores varme fiser op til kip

Hej med jer.

Vi har en større stue på ca. 35 m2 som har højt til kip, ca. 3,5-4m. Vores primære varmekilde er vores brændeovn, og den gør det godt, men varmen lægger sig jo selvfølge "bare" i toppen, hvilket jo er et spild.

Jeg tænker på at købe en loft-ventilator til at tvinge noget af varmen ned..... er dette muligt og kan det overhovedet gi noget?

På forhånd tak,
Lasse
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det eneste det kan give, er en større el-regning og træk

Du har valgt at have en stue med loft til kip. Altså flere m3 der skal opvarmes, i forhold til en stue med almindeligt loft... flere m3 der skal opvarmes = flere Kr. der skal bruges

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ved os har det virket.. jeg har en langsom gående med stor vinge, så der ingen støj er.. og luft der er over 22g føler man ikke som træk ved en lille lufthastighed.. så ja det virker, og er helt klart den biligste løsning for at få varmen der hvor du har brug for den.
Måske skal du have 2 stk op. ??
Mvh Jan J
Ved os har det virket.. jeg har en langsom gående med stor vinge, så der ingen støj er.. og luft der er over 22g føler man ikke som træk ved en lille lufthastighed.. så ja det virker, og er helt klart den biligste løsning for at få varmen der hvor du har brug for den.
Måske skal du have 2 stk op. ??
Mvh Jan J
Uanset hvor meget der flyttes rundt på luften, skal den givne mængde opvarmes...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 28 dec 2010 13:16
Uanset hvor meget der flyttes rundt på luften, skal den givne mængde opvarmes...

Jo jo, men hvis du blander de 30 grader varm luft i toppen, med de 15 grader i bunden, så skulle det jo gerne jævne temperaturene ud.

Det virker ihvertfald også her. 

Mvh Thomas Hansen

Hvor store er jeres ventilatorer?
@ Hansen7717... ja, det er vi enige om.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det skal være sådan en helikopter type---


mvh jens
Der findes faktisk en ventilator der er beregnet lige netop til det du efterlyser.
Den har automatisk tænd/sluk funktion, i forhold til temperaturindstillingen på 2 følere (1 i loft og 1 ved gulv).
Det er nok "guld"- løsningen og kommer nok også til at koste mere, end en almindelig manuelt styret model.
Men jeg er sikker på, at det er dejligt komfortabelt, at den selv klarer tingene, uden at man selv skal tænde og slukke. Om den kan skifte omløbsretning ved jeg ikke, men det er vel også ligegyldigt.
Her er et link:

http://www.klimasystem.no/uploads/a...svifte.pdf

Er du til det lidt mere smarte, er der et rigt udvalg af modeller og tilbehør på denne side:

http://www.lampenwelt.de/Deckenventilatoren

Husmandsmodellen er vel bare en "supermarkedventilator" med en Harald Nyborg fjernbetjening. Så er man kørende for 300-500 Kr. alt efter hvilket tilbud man kan få ventilatoren til. Fjernbetjeningen i HN mener jeg koster omkring 100 Kr.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis