En vinterdag i Oslo, hvad skal junior og jeg se??

Hej med jer.

Her i vinterferien snupper junior og jeg en tur til Oslo, færgen fra Frederikshavn ankommer 7,30 tirsdag morgen og sejler retur ca 12 timer senere! Altså et kort vinterbesøg i den norske hovedstad!

Hvad skal vi så satse på at se?

Junior er 10 år, så vi skal naturligvis køre noget i sporvognene, sidste vinter var vi på sporvejsmuseet, hvilket var helt OK. Og mon ikke T banen vil tage os med til HOlmenkolmen.... sidste år brød T banen sammen og vi havde en lang vente tid inden vi fandt en bus og returnerede til midtbyen igen.. Da var vi med DFDS, hvilket gav temmelig kort tid til at se byen...

Teknik er naturligvis noget der interesserer os begge :-) Og desuden er kunst og arkitektur også noget der står på OK listen.. så måske skal vi en tur ud for at se operaen...

Bryggen vill ejeg bruge en hel dag elle rmere på om sommeren.. men her om vinteren er det nok lidt anderledes... koldt og ikke det samme liv med både og færger der skaber en masse liv.

Forslag og erfaringe modtages meget gerne.. og rigtig gerne med links til spændende besøgs muligheder...

;-) Vinter hilsen Njord

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej njord

Kommer an på hvad junior interesserer sig for ikke?

Har du fortalt om Kontikki? - - - - der ligger et museum ikke så lang fra færgehavnen, mellem Fornebu og havnen.

Det kunne da være et oplagt emne og fortælle junior om Thor Heyerdal og han bedrifter, med Kontikki og Ra (sivbådene)

Det er i alle tilfælde indendøre.

Der kan sagtens bruges noget tid der hvis ellers interessen for emnet er der.

Blot et bud herfra.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg vil klart foreslå en spadseretur i Viegelands parken (ved ikke om jeg staver navnet rigtigt).
Det er de allermest fantastiske granitskulpturer, så betagende og fantastisk, Tag kameraet med, det er for sindsygt et syn, både for børn og voksne.
Iøvrigt er kontiki også et must. Læst evt. bogen for knægten inden I rejser.
Der går også busser til Holmenkollen fra centrum, der er en lille udstilling hvor man kan se de gamle typer skihop som modeller og der er en flot udsigt over byen deroppefra.

Min kone og jeg købte en pakketur i turistinformationen. Det var fint da vi kun havde en dag i byen.
God tur.
M.V.H.
Tak for svarene.

Jeg har naturligvis overvejet Bygdø med Fram, Skibsmusset, Kontiki osv. Men der går desvære ikke en færge i vinterhalvåret!
Ellers var det selvskrevet. Men en bus ser ud til at være en mulighed.
Der er også et teknisk museum og det er også på listen. er der nogen der har besøgt det??

Om vi evt skal i Viegelandsparken tror jeg mest af alt afhænger af vejret.... Vi er ikke på ski :-) Så hvis der er lige så meget sne i byen som for 2 år siden i vinterferien, så kommer vi ikke til at gå så vildt langt... det er både koldt og trættende... Så snupper i en sporvogn eller T banen eller måske en bus... Så vi starter nok dagen med at få et dagskort til trafiksystemerne....

Men i klart vejr må det være fedt at kigge ud over byen oppe fra Holmenkolmen!

MVH Njord :-)

MVH Njord
Jeg giver sjanten 1 point - vielandsparken er fantastisk

henrik1

Enig... Vigelandsparken er flot. Har dog ikke været der siden 1976...
http://www.vigeland.museum.no/

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis