Redde et knirkende gulv

Jeg har et gulv der er bygget op af 20 cm gulvflamingo, flamingo gulvvarmeplader med vandslanger, 12 mm undergulvplade og 12 mm kliklaminatgulv.
Det fungerer fint med den undtagelse, at der er et par områder, hvor det knirker lidt mere end jeg kunne ønske :-( Jeg kan leve med det, men hvis der findes en acceptabel løsning, så ville det være fint.
Det er ved en døråbning og en åbning ind til køkken (hvor underlaget også er noget andet).
Jeg har jo siden hen fundet ud af, at der skulle have været taget hensyn til dette fra starten, men det hjælper mig ikke nu.

Jeg kan godt få det øverste gulv af i det nævnte område uden de store problemer. Jeg kan også med en vis portion forsigtighed få undergulvet af i det nævnte område, men så stopper det fordi der er slanger der går ind over områderne. Mit spørgsmål er nu om man kunne lægge et noget hårdere undergulv der hvor problemet er størst, så det ikke fjedrer så meget? Og hvad kunne det være? Det skal være 12mm og altså hårdere end 12mm gulvspånplade.
Gode idéer moftages.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis årsagen er manglende kantforstærlning af undergulvet kan det godt laves efterfølgende.
Men det kræver at der er plads for gulvvarmerørene. Og der ligger vel ikke gulvvarmerør i selve døråbningen
Op med clik-gulvet.
Op med undergulvet, evt ved at udsave et stykke.
På undersiden af undergulvsplade fastgør du, med skruer/lim, en passende regel,, måske 20 cm til begge sider for døråbningen.
Du udskærrer i flamingoen så der bliver plads til reglen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis