TV. ombord.....

Daw igen.
så skal skuden hjem til hanstholm. i næste uge. så jeg kan komme igang med
at gør den klar.
Men men. har jo to børn. de spørg om der et tv ombord. Og nej det er der ikke.
 Har ikk lovet dem någet inu. er der nogle der har en ide om hvad der kræves ud over
et tv og antende. hvilken antende skal jeg evt bruge? 
og hvad det sådan ca vil koste at lave.
Ville Helst ikk ha det ombord
Men de kære små..... Kan næsten ikk sige nej.
                                                              ( fjernsynet har jeg på lager)
                                                                                                                              
                        P.f.h  Tak.


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DVB-T antenne giver en del gode kanaler...

Hvilken strømkilde har du ombord ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du har flere muligheder. endten skal det være en fladskærm med digitalmodtager. men du kunne jo også vælge løsningen, med web-tv. kunne jo være do havde en pc om bord..

 sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

Jeg har mont. NARGUS antenne i mastetoppen og der er fine tv. signaler fra den (pris ca. 1200 kr)
Hilsen JOY

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
hej Kan jeg bruge NARGUS antenne til min pc?
ved ikk en bjelle om Web-tv ska helst ikk ta for meget plads.
og så sælfølig være næsten gratis.
vil da godt gi lidt for det. (ellers kan man jo ikk få rabat)
mkh. ved du hvad sådan en DVB-T antenne koster? kan det passe jeg så den til ca 1000 kr
og er det så bare op med den. og så sætte stiket i fjernsynet og så køre det eller hvad? koster det noget at bruge tænker på lisens. .O.S.V.......

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce

Jeg har PC med ombord hvor børnene kan se DVD, spille diverse spil, gå på Facebook og se alm TV.

Jeg bruge WinTv til PC og det fungere upåklageligt - antennen skal helst være digital, men analog hentes også til pc'en - så det er ligemeget hvilken antenne du bruger.

WinTv er en lille enhed med USB stik og plug and play - der følger software med på cd så det er lige ud af landevejen.
Du skal selvfølgelig have antennestik

Pris - ca. 250,-

Du kan se den på dette link :  http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=194332

Flying Leht. Ohøj..
Det lyder som en ok løsning.
tror jeg vil prøver den.
Tak.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

De er også nogle gange på tilbud i butikker som Aldi og Lidl.. men tjek at den kan afkode mpeg4.. ikke du får fingre i en gammel der kun kan tage mpeg2..
Med sådan en mpeg4 kan du modtage alle fra dr og så tv2

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

DVB-T/digital antenne er en reklame betegnelse.
en antenne kan være vandre og / eller lodret polariseret. og den er bestemt til et bestemt frekvens område.
En antenne har et naturligt gain. det gain er et udtryk for hvor godt antennen modtager signaler. antenner der skal have strøm har typisk et meget højt gain. men det er opnået med forstærker ikke med selve antennen.

Jeg har googlet den omtalte antenne og jeg syntes den ligner flagstangs knop antennen. en type der giver folk problemer flere steder. til søs tror jeg dog at den er rimelig fornuftig. alternativt fandt jeg en der hedder NATGENTUS, dens opbygning virker mere fornuftig for mig end den helt lukkede. det er primært pga. at selve antennen må være større.


Jacob
Hej Jacob Antenne.
kan godt se hvad du mener.
det er så oss en någet dyrere løsning. på den 2 side er det jo oss træls.
hvis man så ikk kan se tv når man ligger i havn, (hvis det er det du mener med problemer flere steder?....)

GOM. den du skriver om, er det en du har prøvet? og virker den både under sejlas og i havn?
går ud fra at det er den samme som Flying Leht omtaler.
Det er ok hvis vi bare kan se. DR og TV2. tror jeg vil bruge pc til det. så jeg ikk skal ha en faldskærm .UPS. FLADskærm
til at være fast i båden.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis