Nyt surround: 5.1 eller 7.1 ?

Hej,

Jeg har en meget gammel yamaha surroundreciever, som jeg gerne vil udskifte. Desudne skal jeg have (blueray) dvd-afspiller.

Hvad vælger man idag: 5.1 eller 7.1?

Jeg havde tænkt på Yamaha igen, men det er ikke vildt vigtigt. Vi har nyt Sony fladskærm. Det skal ikke være en billig model, men ej heller noget af det dyreste.

Onkyo kunne være en mulighed - men hvad vil I sætte på af ord i forhold til en anbefaling - det er vel ca. 3 tkr jeg skal af med?

Hilsen Torben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For 3K skal du finde noget brugt. 7,1 er da at foretrække men ikke et must hvis du spørger mig. slet ikke i den prisklasse.

Jacob
Jeg ville nok se stort på om det er 5.1 eller 7.1 og så kigge efter Yamaha. Personligt syntes jeg at Sony er faldet lidt af i svingen på brugerfladen. Men jeg har da svært ved at finde noget komplet sæt til den pris.?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har alle højttalere: Monitor Audio aktiv subwoofer og fronthøjtalere samt jamo bag og center højttalere. Så det er "kun" reciever jeg taler om. Jeg derudover have dvd/blueray afspiller i samme nye mærke.

Prøv at se dette link f.s.a Yamaha modeller http://www.av-connection.dk/?ML=1386 her er der modeller lige fra 1800 - 4500 (i mit interval).

Jeg har mistet følingen med hvad jeg skal gå efter af funktioner - jeg vil dog ikke spare 500 og så stå at mange noget (væsentlig).

Håber I kan få tid til at sætte et par ord på for mig til modellerne - tak :-)

Hilsen Torben
Holy S... det er billigt. en RX-V667 som minimum. grunden er 1080P/24.

Hvorfor skal marantz være så dyrt på yamaha er så billigt ?

Jacob
....kobler man sin dvd til recieveren....øhh, dvd troede jeg skulle kobles direkte til fladskærmen og at mange lidt dyere dvd afspillere har de funktioner, som er i recieveren - eks. opskalering, full hd osv.

Men det har måske noget med at gøre, at man så også benytter sin dvd afspiller til musik, og så er det smartest, at den er koblet direkte til reciever?

Sammenhængen i ovennævnte vil jeg meget gerne have lidt hjælp til :-)

Torben

Ja det smarteste er at have en "dum" skærm, en ledning fra den til reciveren og alt forbindes så til reciveren.
lige en kommentar til det jeg skrev tidligere 1080P/24 er kun fornuftigt hvis din skærm også understøtter det.

Problemet er at film optages med 24fps og fremvises sådan i biografen. i europa kørte man med en skærm opdaterings hastighed på 25/50 gange i sekundet. det klarede man ved at øge hastigheden på en film ganske svagt fra 24 til 25 fps. den går ikke fra 24 til 30fps. der er man nød til at lave julenumre.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis