grundrens

Jeg håber det er i orden at jeg poster dette indlæg under "hus", selvom det handler om møbler.... Jeg kan ikke lige finde et bedre sted.... og en hvis sammenhæng er der jo også mellem hus og møbler!

Jeg har uheldigvis købt en seng som har stået i et rygerhjem og derfor lugter fælt af nikotin. Lugten ser der ud til at vi kan slippe af med gennem en omgang grundrens og efterfølgende rodalon.

Nu er mit spørgsmål, om der skal efterbehandles yderligere efter omgangen med grundrens. Alle træets porrer står vel åbne og kan tage imod hvad som helst... eller hvordan ligger landet? Dele af sengen er ubehandlet fyrretræ, andre dele er malede.

Hvad foreslår I jeg gør, når sengen er tør?
Mvh Birgitte
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skærer den i passende stykker og bruger den som bræbdeovnsbrænde.
Eller.
Stiller den ud i den friske luft - et antal måneder. I adskildt stand er det vel ikke umuligt at finde et passende overdækket sted.
normalt er det ikke nødvendigt at lave nogen efterbehandling , når den er helt tør igen , har den samme struktur som oprindeligt , dog kan det være nødvendigt med en let slibning af det rå træ hvis der er brugt meget væske for at få skidtet af
men jeg ville nu nok aligevel give den et tyndt lag klar lak , slib den let og laker et tyndt lag på , så er porene lukket og træet ser ubehandlet ud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også