Kan malingen tørre, når det er frost?

Hej! Jeg har et mindre skab, som jeg vil spraymale med god gammel graffitimaling, men da det er noget giftigt stads, vil jeg gerne lade det stå ude i garagen i en uges tid, så det tørrer helt fuldstændig, før jeg tager det indenfor til min kæreste og vores lille baby. Men så tænkte jeg, kan det overhovedet tørre ordentligt ind, når det er så koldt, som det er nu - kolde dage og frost om natten. OG kan skabet egentlig overhovedet tåle at stå i frost i længere tid? Jeg har i forvejen problemer med at skabet tidligere har fået meget fugt og derfor ikke lugter så rart. MANGE TAK på forhånd!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis træet ikke er gennemtørt skal du vente, malingen holder ikke uanset temperaturen.
Tror ikke du skal regne med at skabet holder op med at lugte, bare fordi du maler den.
Kunne tyde på at der måske er noget skimmelsvamp i den, - jeg ville bestemt give den til storskrald, i særdeleshed når I har en lille baby. Synes faktisk at alt andet vil være uansvarligt !!

Afhængig af finanser, så køb et nyt i Ilva, Ikea eller en genbrugsforretning, - genbrugsforretninger har ofte masser af møbler, som de rigtig gerne vil sælge til meget små priser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar. Men jeg tror nu ikke der noget galt med det. Jeg har slebet det og vasket det ned med Rodalon. Og det har stået tørt i nogle måneder. Der er dog stadig lidt lugt, men det er ikke slemt. Ang. maling, som egentlig er spørgsmålet: Kan malingen tørre i frostvejr?
Det er en temmelig dårlig ide ide at male skabet med spraymaling af normal type.
Mal med almindelig vandbasseret maling med pensel eller rulle.
Det lugter ikke. sviner ikke, kan tørre inddendørs og skulle babyen få en slurk sker der nok ikke alverden ved det.
Det er bare så dejligt nemt, flot og rart med spraymalingen. Og hvis den tørrer helt igennem udenfor er det vel ikke et problem for nogen af os at får det ind, vel? Så længe det ikke damper mere?
Hvis du tager skabet direkte ud og maler det inden det bliver koldt eller står i flere dage og tager fugt, så kan det udmærket lade sig gøre med godt resultat, også på denne tid af året.

Om det skulle blive lidt frost mens det står og damper af skader ikke, malingen er jo støvtør inden for en time.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også