De rigtige koblinger

Hej folkens

Så har jeg fået samlet det 4-aksede kit fra HobbyCNC med 325oz-in steppere. Jeg har desværre ikke fået det testet på en computer endnu, da jeg mangler en parallelport. Ved hjælp af et par kontakter på parallelportkablet, har jeg dog fået testet at stumperne lader til at virke

Jeg har efter hånden bestemt mig for, at købe følgende kit til linær bevægelse:
http://cgi.ebay.com/linear-rails-SB...1120wt_733

Der er dog ikke fleksible koblinger med til kittet, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke der er de rigtige til kittet og mine motorer. Så jeg håber at en af jer kolge mensker kan hjælpe?

Der står desuden på e-baysiden, at hvis man kombinerer køb af koblingerne med en anden ordre, skal man kun betale en forsendelse. Men en rookie som mig ved ikke hvordan man kombinere ordre på e-bay, -så er der nogen der kan hjælpe?

Træstøv
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil foreslå at du skriver til ham at du gerne vil købe kittet + koblinger. Akslen på motorerne er 6,35mm og ifølge tabellen er diameteren på spindlerne 10mm, men det burde han bedst vide selv.

Alt ialt fire koblinger á 6,35/10mm

Han laver sandsynligvis et samlet kit til dig som du så kan gå ind og købe.



Hilsen Metalsnedker
Det var så lidt, super kvalitet til pengene
Ved ikke om han har et sæt med 4 stk? men her er et med 6stk

http://cgi.ebay.com/6-pcs-flexible-coupler-coupling-10mm-6-35mm-/250543618948?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a55903b84


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Det med kittene betyder ikke det store, man kan få præcis de længder og mængder man vil ha' hvis bare man skriver det til ham og så laver han et custom-kit
Annonce
Okay det er da cool. Men bliver det ikke dyrere hvis han skal lave dem i længder han ikke har?

Har du ikke også bestilt dine rails længere end spindlerne Brian? Det skal jeg da hvis have ordnet, for svarende til breden af gantryen, bliver jo fx rent spild på x-aksens spindler.

Jens
Det er ikke dyrere så vidt jeg ved. Han sender bare bestillingen til værkstedet og så skærer de det op. De kits du ser er nogen som han har lavet fordi det er gængse længder.

Jeg designede min maskine således, at spindlernes længde ikke behøvede at være længere end vejlængden på den pågældende akse + møtrikken + 10mm ekstra i hver ende. Hvis gantryen f.eks. kan bevæge sig 1000mm og møtrikken er 50mm lang, bliver den samlede længde af gevindet, 1000+50+10+10mm = 1070mm.

Nogle har designet deres maskine på en måde som ikke tillader den minimumslængde, da føringerne sidder i vejen og så er de nødt til at lægge noget ekstra til. Ja det er rent spild og koster mere.

Brian

Jeg skal lige sige at de koblinger jeg har fået samme sted fra, kan ikke bruges til ret meget. Man kan ligeså godt montere kuglepens fjeder som kobling. Jeg tror de giver sig mere end en haveslange. De sorte striber midt på koblingen er en "fjeder" ca 1mm tyk.  Der er masser bedre koblinger på ebay.
Eller her under Machine parts:
http://www.cnc-modellbau.net/shop-e...cables.htm

Mvh Adam
De koblinger jeg linker til er der ikke det sorte plast imellen du nævner, det er ét masivt stykke alu der er lavet så det kan flexe.
Jeg har dog også en maskine med "mellemplade typen". Da jeg for længe siden købte dem kunne de fåes med en blød fjedrende mellemlægsplade til "alm" opstillinger, men også en hård type til f.eks CNC... Så måske du bare har fået dem med den forkerte mellemlægsplade?


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Jeg har kun bestilt kuglegevindstænger, møtrikker og lejehuse og har fået 3 gratis koblinger. 
Den jeg linkede til før er måske hellere ikke den bedste, men som du siger afhænger det af mellemlægspladen. 

Mvh Adam
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis