Mega hård mursten - hvordan borer jeg i den?

Hej orakler! Jeg skal sømme/skrue en lille plade fast til et stykke af muren, som er unormalt hård. Jeg har boret fint andre steder, men disse mursten (som er en del af det yderste stykke mur, fordi det er under et vindue) er hårdere. Det er bare en let plade, som skal dække af. Det skal ikke kunne bære nogen speciel vægt.

 Sømmene bøjer, og boret står stille. Hvordan sætter jeg noget fast i stenene? Er det bedre at bruge en slagboremaskine, skal man bruge nogle specielt spidse bor, er der brugbare søm?

TaK!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke sætte det fast i fugerne, så er det også nemt at lukke hullerne, hvis pladen skal af igen.

Ellers et murbor i hæderlig kvalitet, så burde en alm boremaskine klare det.
Slagboremaskin er jo også en mulighed.

En borhammer er ikke at anbefale, så er der stor risiko for at stenene revner.

Søm er heller ikke en god mulighed...

mvh jens
Uniplus - er det et bestemt mærke eller hvordan?
De hedder nu cordless multi efter at Irwin overtog Joran borene.

http://www.irwin.eu/

Det er super gode bor, som borer i så godt som ALT...
Og skal det være billigt er der muligheden af at slibe skærene op på et billigt murbor så det reelt skærer....
Har brugt det i hærdet stål gennem de sidste 25 år og ja de holde ikke evigt, men man klarer nu rigtig meget på den måde.
De billige murbor har ikke noget slebet skær, og det er absolut en af de store fejl.....

Ellers kan du iøvrigt overveje om du skulle montere din lille plade med en montage lim. Så undgår du jo at skulle bore i stenene.

MVH Njord :-)

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis