Isolering mellem tag og undertag - luftkanal?

Hej,
Er ved at montere et rør fra en emhætte. Røret skal ende i en taghætte, men hvad gør jeg egentlig med isolering af røret mellem tag og plastikundertaget - der er ca 7 cm imellem?

Ole
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit rør bør være isoleret helt op i toppen af taghætten.
Der skal være en undertagskrave er slutter tæt om røret.
Lyde som om du kan kun isolere det sidste stykke udefra - ellers vil kraven jo ikke kunne slutte tæt til røret.

Men er de sidste 7 cm virkelig så vigtige for dig?....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ved ikke om de er vigtige, men der kan vel også opstå kondens på de sidste 7 cm. Hvad skal man isolere med - mineraluld duer vel ikke da det kan blive vådt? Hvad plejer de professionelle at gøre?

Ole
Ved heller ikke hvad de proffesionelle gør.
Men hvis du monterer nedefra, uden at have hætten afmonteret, er der jo ikke så meget at gøre.
Undertagskraven skulle have passet til rør + isolering.
Normalt bruger man et præisoleret rør som proppes helt op i hætten. Altså igennem undertagskraven.
Annonce
Men mon ikke det går uden videre kondens når det kun er 7 cm der mangler.
Det man kan gøre er at anvende et rør der allerede er isoleret. De 7 cm er ret vigtige for at ventilere evt. fugt væk som skulle komme op i isoleringen, da det beskrevne plasticundertag nok er diffusionstæt.

Jeg vil dog også være opmærksom på at få enten et isoleret rør i eller få det godt ned i isoleringen, da der ellers vil opstå kondens i røret specielt om vinteren.

M.v.h Nordin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis