Gram vaskemaskine larmer MEGET

Jeg har en Gram vaskemaskine der igår begyndte at larme rigtig meget. Når den kører rundt lyder den som normalt, men med en ekstra skurende lyd. Som om et leje er gået. Jeg ved intet om vaskemaskiner, men der må jo sidde nogle lejer, som naturligvis kan gå i stykker. Er der nogen der ved hvor de typisk sidder og om jeg kan komme til dem uden at splitte hele maskinen ad i 1000 stykker? Og om man mon kan få sådan nogle i løsvægt? Det er en god maskine, som jeg egentlig gerne vil beholde i stedet for at anskaffe en anden. Maskinen er en Gram WDE 1250 Mvh Rasmus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at dreje tromlen rundt ved at trække i kanten, støj kommer tit fordi der er et eller andet der er kommet ind mellem tromle og kar.

BH stivere er en almindelig ting, men kamme kan også komme derind, det er besværligt at få det ud igen, normalt er det letteste at tage et af varmelegemerne ud, så kan man fiske det ud.
Hej

Du kan tjekke lejerne ved at løfte lidt op og ned i selve tromlen, den må ikke give sig i forhold til selve karret..

Men det kan som Aksel nævner, også være et fremmedlegme der er kommet ind i mellem tromle og kar..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej.

Undskylder at jeg bruger din tråd til det her, men jeg har præcis samme problem.

Vores Gram vaskemaskine larmer utroligt meget under centrifugering. Jeg har været nede og løfte i trumlen og den giver sig (rigtig) meget opad - måske 1-2 cm - uden at karret giver sig. Så det er vel lejerne der er gået, ikke?

Hvor kan man anskaffe sig nogle nye og hvor besværligt er det at skifte selv? Jeg er ret erfaren når det kommer til at fikse ting selv, men har dog aldrig rodet med vaskemaskiner :-)
Udover lejerne, skal du bruge en ny pakdåse, det er ofte den der er skyld i at lejerne er defekte.

mvh  jens
Skrevet af Spixe på 20 dec 2010 18:26
Hej.

Undskylder at jeg bruger din tråd til det her, men jeg har præcis samme problem.

Vores Gram vaskemaskine larmer utroligt meget under centrifugering. Jeg har været nede og løfte i trumlen og den giver sig (rigtig) meget opad - måske 1-2 cm - uden at karret giver sig. Så det er vel lejerne der er gået, ikke?

Hvor kan man anskaffe sig nogle nye og hvor besværligt er det at skifte selv? Jeg er ret erfaren når det kommer til at fikse ting selv, men har dog aldrig rodet med vaskemaskiner :-)


Jo - du kan roligt regne med lejerne er færdige..

De koster ikke meget, men husk at skifte pakdåsen samtidig..

Jeg har aldrig prøvet det på en Gram, så jeg kan ikke udtale mig om hvor nemt det er, men hvis de sidder i et alm. lejekryds, så burde det ikke tage mere end et par timer..

Der findes masser der sælger reservedele på nettet, eller kan din lokale elektriker få et sæt hjem til dig..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis